ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מינוס 30 מעלות

בבתי הכלא בסיביר מכבים את החימום לאסירים: זו הסיבה

פעילת זכויות אדם: "אסירים נשלחים בהמוניהם לקו החזית באוקראינה ומוקרבים שם" | מאז שהחלה הפלישה המלאה של רוסיה לאוקראינה, נשלחו 100,000 אסירים לחזית

בבתי הכלא בסיביר מכבים את החימום לאסירים: זו הסיבה
כלא שמור: אילוסטרציה צילום: Pixabay

בחורף הסיבירי הקשה בו הטמפרטורות צונחות אל הרבה מתחת לאפס, במושבות עונשין רוסיות רבות, מנהלי הכלא מכבים את החימום ויוצרים תנאים בלתי נסבלים כדי ללחוץ על אסירים לצאת למלחמה באוקראינה, כך מדווח ה'בילד' הגרמני תוך שהוא ממצטט את אולגה רומנובה, מייסדת פרויקט זכויות האדם "רוסיה מאחורי הסורגים". 

"ברוסיה יש שלוש קבוצות של אנשים שמותם בחזית לא יעציב אף אחד: אסירים, מיעוטים לאומיים החיים באזורים עניים רחוקים ממוסקבה ואזרחים חדשים. כל עוד שלוש הקבוצות הללו נלחמות ומתות באוקראינה, פוטין יכול לשמור על אשליה של נורמליות לכל השאר", אמרה רומנובה לעיתונאים.

היא העריכה כי "אסירים נשלחים בהמוניהם לקו החזית באוקראינה ומוקרבים שם". יתר על כן, מוסדות העונשין הרוסיים מגייסים יותר ויותר אסירות, טען מגן זכויות האדם. לפי "בילד", כ-1,000 נשים רוסיות נלחמות כיום באוקראינה.

אולגה רומנובה מדברת על הגיוס הנרחב של אסירות למלחמה נגד אוקראינה מאז אוגוסט 2023. היא הצביעה ספציפית על גיוס פעיל של נשים בשטחים האוקראינים שנכבשו על ידי רוסיה ובמושבות בדרום רוסיה, במיוחד באזור ליפטסק.

בדצמבר 2023, ולדימיר אוסצ'קין, מייסד פרויקט זכויות האדם אמר לניוז וויק בהתייחס למקור בשירות הכליאה הפדרלי הרוסי, שמאז שהחלה הפלישה המלאה של רוסיה לאוקראינה, נשלחו 100,000 אסירים לחזית.

מלחמת אוקראינה רוסיה רוסיה סיביר כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד