כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
1,124 איש

"נמשיך לקדם את ההסתגלות של אחינו": המקום המפתיע שמוכן לקלוט פליטים עזתים

אלכס טנצר, פעיל חברתי: "לרוסיה הגיעו 1,124 פליטים מעזה, כמעט כולם הגיעו לאזורים עם אוכלוסייה מוסלמית"| המדינה הוציאה 1.5 מיליון דולר לטובת סיוע הומניטרי לעזה

"נמשיך לקדם את ההסתגלות של אחינו": המקום המפתיע שמוכן לקלוט פליטים עזתים
רמזן קדירוב צילום: ערוץ הטלגרם של קדירוב

כפר פלסטיני יוקם בקרוב ב'צ'צ'ניה, רפובליקה סוביטית לעבר בעלת רוב מוסלמי, השומרת על קשרים טובים עם פוטין. הכפר צפוי לכלול 5 בנייני מגורים בעלי 35 דירות. בטקס ההקמה, בו השתתפו פליטים פלסטינאים, אמר מנהיג צ'צ'ניה, רמזן קדירוב: "נמשיך לקדם באופן אקטיבי את המשך ההסתגלות של אחינו הפלסטינים לחיים באזור הרפובליקה הצ'צ'נית, כולל העסקתם", כך מדווח 'וואלה'.

השר למדיניות לאומית, יחסי חוץ, עיתונות ומידע של הרפובליקה, אחמד דודאיב, אמר כי "נכון לעכשיו, מטעם הקרן הוצאו כ-130 מיליון רובל (1.5 מיליון דולר) של כספים חוץ תקציביים על כל הסיוע שניתן לעקורים פנימיים, כולל סיוע הומניטרי שנשלח לרצועת עזה".

"לרוסיה הגיעו 1,124 פליטים מעזה, כמעט כולם הגיעו לאזורים עם אוכלוסייה מוסלמית", אומר אלכס טנצר, פעיל חברתי, לשעבר יו"ר ועדת מעקב אחרי ביצוע הבטחות לעולים, "בני משפחה שלא הייתה להם אזרחות רוסית, רובם ילדים, קבלו דרכון ואזרחות רוסית. גם באזורים אחרים התקשורת הרוסית מדווחת שפליטים מעזה קבלו בית חם וטיפול טוב, לדוגמה לימודי השפה הרוסית וסידור עבודה ולימודים באוניברסיטה מקומית".

עם זאת, הנשיא הפגין יחס אוהד ליהודים כאשר לאחר אירוע הפריצה לשדה התעופה בדגאסטן אמר לכוחות הבטחון בארצו: "אם תראו אפילו אדם אחד שיצא להתפרעויות לא מורשות, עצרו אותו או ירו שלוש יריות אזהרה באוויר ואחרי זה, אם האדם לא יעצור - צייתו לחוק, ויש לירות את הירייה הרביעית במצחו. זו ההוראה שלי." הוא גם אסר על קיום מחאות הקשורות למלחמת ישראל-חמאס - לכל צד - בטענה שהרוסים "לא יכולים ללכת בעקבות אויבי רוסיה ולערער את המצב מבפנים".

מלחמת חרבות ברזל עזה רוסיה הגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד