כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
100 ימים בשבי

צעדת מחאה בגרמניה עם משפחות החטופים

שגריר ישראל בגרמניה קרא לפוליטיקאים להתבטא בצורה ברורה נגד האלימות והרציחות של מחבלי חמאס. השגריר מתח ביקורת על השתיקה מחרישת האוזניים בנושא

צעדת מחאה בגרמניה עם משפחות החטופים
שגריר ישראל רון פרושאור בעצרת צילום: שגרירות ישראל בגרמניה

כמו במקומות רבים בעולם, גם בברלין ציינו 100 ימים בשבי ישראלים רבים בידי חמאס. לציון המאורע, ארגנו שגרירות מדינת ישראל, העמותה הגרמנית-ישראלית ומתנדבים צעדת מחאה עם משפחות החטופים, אליה הצטרפו מאות תושבים מקומיים.

שגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור אמר בעצרת: "המטרה העיקרית שלנו היא השבת כל החטופים הביתה. היום ראינו: הגרמנים איתנו. בתקופה קשה זו, חברינו הגרמנים לצידנו". לאור תיאורי האלימות הבלתי נתפסת בה פעלו מחבלי חמאס, השגריר קרא לפוליטיקאים ולראשי ארגוני נשים מובילות להתבטא בצורה ברורה נגד האלימות הקשה של מחבלי חמאס ולגנות אותה בבירור. השגריר מתח ביקורת על השתיקה מחרישת האוזניים בנושא.

לאחר צעדת הזיכרון התקיים קונצרט עם הפסנתרן איגור לויט בגלריית ג'יימס סיימון באי המוזיאונים בברלין. בנוכחות משפחות חטופים מישראל, פרופ' הרמן פרזינגר, נשיא הקרן למורשת התרבות הפרוסית של ברלין, ד"ר פליקס קליין, נציב הממשלה הפדרלית לחיים יהודיים בגרמניה והמאבק באנטישמיות והשגריר פרושאור.

לויט ניגן בפסנתר צהוב כדי להעלות את המודעות לגורלו של הפסנתרן החטוף אלון אהל. נכחה גם אמו, עידית אהל. שגריר ישראל רון פרושאור אמר כי הכישרון של אלון אהל מעיד על הפוטנציאל של הדור, והוא מקווה שאלון וחבריו יוכלו לחזור בקרוב כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר. "הפסנתר הצהוב" הוא יוזמה של פורום בני הערובה ומשפחות נעדרות ומשפחתו של אלון אהל. קונצרטים דומים אורגנו בעבר בתל אביב ובטוקיו.

גרמניה רון פרושאור מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד