כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קורע לב

דן ווידנבאום הי"ד למנוחות: "לא יכולתי להגן עליך, סליחה בן"

במסע הלוויתו של דן ווידנבאום הי"ד ברעננה השתתפו אלפים מבני בעיר שחלקו לו כבוד אחרון | אחיו: "הלכת כל כך צעיר, היה לך עוד הרבה לתת"

הלוויה צבאית
הלוויה צבאית צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בבית העלמין ברעננה אלפים ליוו למנוחות את דן ווידנבאום הי"ד. אימו ספדה לו בדמעות: "אני מכירה את הסחורה שלי, והפחד הכי גדול שלי שלא תהיה קורבן בשביל אחרים, יום יום הפחד הזה ליווה אותי. כשחזרת לעזה בפעם האחרונה כתבתי לך שאני אוהבת אותך. ענית לי 'אמא, אני אוהב אותך ואני עם החבר'ה שלי. תחשבי שאני בטיול וטוב לי'.

נלחמתי שיהיו לכם קסדות, אפודים ואוכל. לא יכולתי להגן עליך, סליחה בן. כשהייתם קטנים אתה ואלי אמרתם שתשרתו בקרבי. אני, שבאתי מבריסל, חששתי. התחלתי לאסוף זיכרונות מתוך החשש הזה. פחדתי להיות משפחה שכולה. אהבתי להגיד לכולם שאתה התינוק שלי.

ביום שני שעבר התקשרת מעזה. סיפרת לנו על הפיצוץ שקרה, אבל בפעם הראשונה הקול שלך היה עצוב. נפרדת אותנו עם המילים האחרונות 'אני אוהב אתכם ולא לדאוג'. אני אוהבת אותך. נמשיך לחגוג את החיים, נכבד את החיוך שלך, את המוזיקה שלך".

 "גיבור שלי, תאום בנשמה שלי, היית כל כך הרבה. אני לא מאמין שאני מדבר עליך בלשון עבר. תמיד היית כשהייתי צריך אותך", ספד אחיו אלי, "אני אתגעגע לחיבוק הענק והעוטף שלך, להומור השחור שרק את הבנת. היינו אחד שאי אפשר להפריד. עכשיו הלכת לי ואני לא יודע איך להמשיך, אבל יהיה לך תמיד מקום בלב שלי שהוא רק שלך. אני לא מאמין שקרה דבר כזה. אני מרגיש בסיוט, שמישהו יעיר אותי. הלכת כל כך צעיר, היה לך עוד הרבה לתת. אתה בטוח עכשיו למעלה צוחק עלינו 'איזה בכיינים'. רצית מאוד להיכנס לעזה וכשנכנסת כל כך שמחת. רצית להילחם עם הצוות שלך. נלחמת על הערכים שלך, היית מושלם".

חייל נהרג מלחמת חרבות ברזל בית קברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד