כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מסתירים את הקטסטרופה

קרן הפנסיה ברוסיה מחקה נתונים של חיילים פצועים

עובדי קרן הפנסיה הרוסית התבקשו שלא לפרסם מידע על תשלומים לפצועים או למשפחות של חיילים. הדרישה הגיעה לאחר שעיתונאים יכלו לבדוק את היקף אבדות החיילים הרוסים במלחמה, מספרים שפוטין מנסה להסתיר

קרן הפנסיה ברוסיה מחקה נתונים של חיילים פצועים
חיילים רוסים בשבי צילום: רשתות חברתיות

קרן הפנסיה של רוסיה שלחה מכתב לעובדי הסניפים האזוריים, בו ביקשה לא להעלות נתונים על תשלומים שהוקצו לחיילים.

עיתונאים הבחינו בצילומי המכתב בצ'אטים של עובדים האחראים למילוי מערכת המידע של המדינה לביטוח לאומי. במכתב האחראים התבקשו בעת מילוי מידע של המדינה, שלא להעלות נתוני תשלומים וכן למחוק מידע שכבר הוזן למאגר, כך דיווח אתר 'מדוזה' בשפה הרוסית.

המסמך נשלח לסניפים האזוריים של קרן הפנסיה של רוסיה עוד בדצמבר 2022. הוא נחתם על ידי סגן יו"ר דירקטוריון המחלקה, ירוסלב אומלאי.

המערכת הושקה בשנת 2018. המערכת אוספת נתונים כדי לתמוך בחיילים הרוסים ואנשי כוחות הביטחון. עד לאחרונה פורסמו נתונים של אנשי צבא ובני משפחותיהם, לרבות אלה שנהרגו במהלך השירות הצבאי. המידע שקרן הפנסיה אסרה על פרסום יכול לחשוף את ההפסדים של הצבא הרוסי ואת מספר אנשי הצבא שקיבלו מעמד של נכים.

עוד דווח, כי לאחר תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה, מחלקות מגופי מדינה שונים רוסיות מסתירות באופן עקבי נתונים שעלולים לגלות את מספר האבדות בצבא הרוסי. הקרן החברתית הפסיקה לפרסם נתונים מהמרשם הפדרלי של נכים, משם לקחו עיתונאים מידע על הפצועים במלחמה. משרד ההגנה הרוסי הפסיק לפרסם נתונים על קצבאות צבאיות בגין נכות ואובדן מפרנס, כדי שלא יגלו את גודל הקטסטרופה. על פי משרד ההגנה של בריטניה וצבא ארה"ב, כחצי מיליון חיילים רוסים נהרגו ונפצעו מאז תחילת המלחמה.

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה פנסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד