כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מקדמים שנאה ואלימות

תחקיר: כך סחרו קיצוניים בעשרות אלפי דולרים

מחקר ראשוני של הליגה נגד השמצה מדגים כיצד 15 תומכי עליונות הגזע הלבן, אנטישמים ותומכיהם העבירו במהלך שנת 2023 אלפי דולרים באמצעות חילופי מטבעות קריפטו, שברבים מהם חסרה מדיניות מפורשת נגד שנאה וקיצוניות

תחקיר: כך סחרו קיצוניים בעשרות אלפי דולרים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

קבוצת מדגם של תומכי עליונות הגזע הלבן, אנטישמים ותומכיהם השתמשו בבורסות מטבעות קריפטו על מנת להעביר מטבעות קריפטו בשווי 142,546 דולר בשנת 2023, כך על פי מחקר חדש של המרכז לחקר הקיצוניות של הליגה נגד השמצה.

חוקרים עקבו אחר קבוצת מדגם של 15 ארגונים ויחידים קיצוניים, כמו גם תומכים שלהם, בעת שהם השתמשו ב-22 ספקי שירותי מטבעות קריפטו שונים על מנת להעביר כספים, כולל פלטפורמות מיינסטרים כמו Coinbase ו-Binance.

נכון ל-1 בדצמבר 2023, לאף אחד מנותני השירותים שנבדקו בדוח זה אין מדיניות מפורשת נגד קיצוניות. למרות שלחלקם יש מדיניות נגד שנאה, רק במקרה אחד יש איסור מפורש על מימון של שנאה או קיצוניות. 15 הגופים הקיצוניים נבחרו מכיוון שהם עומדים באחד (או יותר) מהקריטריונים הבאים: הם מהווים איום משמעותי על הציבור, נחשבים לבעלי השפעה בנוף הקיצוני הנוכחי ו/או העבירו כספים משמעותיים דרך ספקי שירותי נכסים וירטואליים שונים (VASPs) . הליגה נגד השמצה תיצור קשר עם כל אחת מהחברות המוזכרות בדוח כדי להודיע להן על הממצאים ועל ההמלצות שלנו.

"בתקופה שבה תקריות אנטישמיות ושאר תקריות שנאה נמצאות בשיא של כל הזמנים, חשוב יותר מתמיד לזהות ולשבש את המימון העומד בבסיס הקיצוניים מלאי השנאה", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "העלייה בשנאה דורשת לא רק מודעות, אלא פעולה בלתי מתפשרת לפירוק התשתית הפיננסית שמזינה אג'נדות קיצוניות".

"ככל שקיצונים ממשיכים למצוא פלטפורמות ושיטות חדשות לגייס ולהעביר כסף, על הספקים מוטלת האחריות למתן את הפלטפורמות שלהם על מנת למנוע את השימוש בהן על ידי מי שמקדם שנאה ואלימות", אמר אורן סגל, סמנכ"ל המרכז לחקר הקיצוניות של הליגה נגד השמצה. "בורסות מטבעות הקריפטו חייבות לחוקק תנאי שירות אחראיים או להסתכן ולהפוך לשוק שחור עבור קיצוניים".

קריפטו ארגון הליגה נגד השמצה ימין קיצוני פשע שנאה אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד