כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפריימריז מתחילים היום

סקר: המועמד שמביס את ביידן בפער הגדול ביותר

הפריימריז לראשות המפלגה הרפובליקנית מתחילים היום, כאשר על הקווים מתייצבים בראש הרשימה לפי הסקרים שלושה מועמדים מובילים, טראמפ, דה סנטיס וניקי היילי. לפי סקר חדש, דווקא השלישית היא שמנצחת את ביידן בנוקאאוט מוחץ יותר לעומת השניים האחרים

סקר: המועמד שמביס את ביידן בפער הגדול ביותר
הנשיא ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

היום (שני) ייפתחו הפריימריז לראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית. כאשר המדינה הראשונה היא איווה. מסקר שערך ערוץ CBS לקראת הפריימריז, עולה שכל שלושת המתמודדים המובילים במפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ, רון דה-סנטיס וניקי היילי, מנצחים את הנשיא הדמוקרטי המכהן ג'ו ביידן במידה ויתמודדו נגדו ראש בראש. כאשר מי שתנצח אותו בפער הגדול ביותר זו ניקי היילי, לשעבר שגרירת ארה"ב באו"ם בממשל טראמפ ותומכת ישראל מובהקת.

אילו הבחירות היו נערכות היום כשבראש המפלגה הרפובליקנית עומד הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, שמוביל כרגע מעל שאר המועמדים, הוא היה גובר על הנשיא ביידן בפער זעום של שני אחוזים בלבד. 50% לטראמפ לעומת 48% לביידן.

הנשיא ביידן בחדרו בבית הלבן. צילום: דוברות הבית הלבן.

מי שמנצח את ביידן באחוז אחד יותר מטראמפ, הוא מושל פלורידה, רון דה-סנטיס שניצב במקום השלישי לפי סקר אחרון. דה סנטיס זוכה בנשיאות עם 51% לעומת 48% לנשיא ביידן. כך לפי סקר CBS.

אך לו תתמודד, ניקי היילי, האישה היחידה במירוץ של הרפובליקנים, היא מביסה את ביידן בפער של שמונה אחוזים. 53% להיילי לעומת 45% בלבד לביידן שמסיים את כהונתו אחרי קנדציה אחת ובגיל 81.

הנשיא לשעבר טראמפ בבית הלבן. צילום: דוברות הבית הלבן.

כאמור היום ייפתחו הקלפיות הראשונות לבחירת המועמדים לפריימריז של ראשות המפלגה הרפובליקנית במדינת איווה בארה"ב. לפי כל הסקרים הנשיא לשעבר טראמפ מוביל בבטחה עם פער ניכר מיריביו. 

לפי סקר שפרסמה רשת NBC ביממה האחרונה לקראת פתיחת הקלפיות, טראמפ מוביל ב-48%, כשמאחוריו נמצאת שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם, ניקי היילי עם 20%. מושל פלורידה, רון דה-סנטיס מסתפק במקום השלישי עם 16% סיכויים להיבחר למועמד לנשיאות מטעם הרפובליקנים שיתמודד מול ביידן.

הבחירות לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן דונלד טראמפ המפלגה הרפובליקנית (1) פריימריז ארצות הברית ניקי היילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד