ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
חדירה קטלנית מ-3 חזיתות

חמאס לא תיאם וארה"ב התערבה: התכנית המקורית לטבח - נחשפה

חמאס, חיזבאללה ומשמרות המהפכה של איראן, תכננו מתקפת פתע קטלנית עוד יותר ממה שהיה ב-7 לאוקטובר. המטרה: להביא לנסיגת ישראל מהגדה. התוכנית כללה פריצה ליישובים בדרום ובצפון, בחיפוי טילים נגד יעדים אסטרטגיים של ישראל. חמאס לא עדכן והתכנון המקורי נמנע בס"ד

חמאס לא תיאם וארה"ב התערבה: התכנית המקורית לטבח - נחשפה
אילוסטרציה צילום: pixabay

100 ימים ויותר לטבח הרצחני ב-7 באוקטובר, והתמונה הכללית לתכנית המקורית והקטלנית שגיבשו חמאס, יחד עם חיזבאללה, ומפקדי משמרות המהפכה של איראן - מתחילה להתבהר.

התוכנית הייתה מתקפה משולבת שבה יפרצו כוחות מעזה, לבנון וסוריה במקביל, אל תוך ישראל, תוך כדי מטח טילים מדויקים אל מטרות אסטרטגיות כמו תחנות כוח, ובסיסי תעופה בישראל. אהוד יערי מדווח בחדשות 12 כי התוכנית לא יצאה לפועל מאחר שחמאס לא היה מוכן לשתף את האיראנים וחיזבאללה בשעת האפס.

הדיונים על תוכנית זו התקיימו לסירוגין מאז שנת 2021. ואולם, ההתערבות המהירה של ארה"ב אחרי שבעה באוקטובר סיכלה את הרעיון המבצעי.

אהוד יערי מפרסם כי את הדברים חשף עכשיו אחד משני העיתונאים הפלסטינים החשובים והמהימנים ביותר, במקורות מידע יוצאי דופן הן בחמאס והן ברשות הפלסטינית, מוחמד דראגמה. את הדברים הוא פרסם באתר חדשות סעודי שאפשר לתאר אותו כמקביל ל-N12.

על פי הדיווח, הסיכום שהושג בין חמאס לחיזבאללה ואיראן, נועד להביא הישג צבאי נרחב מול ישראל שיביא לנסיגה מהגדה המערבית. אך חמאס לא שיתף את שותפיו בעיתוי המתקפה שבחר אם כי ידוע היה להם מה הוא המתווה.

לפי המתווה הזה, אמורים היו אנשי כוח רדואן של חיזבאללה לפרוץ ליישובי הגליל העליון עם ההסתערות חמאס על יישובי עוטף עזה ובמקביל, מיליציות בשליטת איראן היו אמורות לפרוץ אל יישובים בגולן יחד עם חיפוי מטח טילים מדויקים מוכוון אל יעדים אסטרטגיים בתוך ישראל ולאו דווקא אל תוך ריכוזי אוכלוסין.

השיבוש בתוכנית העל הזו נגרמה בגין התערבות מהירה של הנשיא ביידן למחרת שבעה באוקטובר ובעיקר האזהרות ששיגר לעבר איראן וחיזבאללה והזזת נושאות מטוסים אל מזרח הים התיכון. על פי הדיווח, מהתיאור של אותו עיתונאי עולה כי ברגע שהבינו באיראן ובלבנון שארצות הברית איננה נשארת מן הצד, מוטב להימנע ממימוש התוכנית המקורית. על כן, חיזבאללה עבר למהלך חלופי של לחימה בטווחים מוגבלים לאורך גבול הצפון.

עוד אומר דראגמה, שהכוונה הייתה מראש להציע לישראל לעצור את הלחימה בהסדר להפסקת אש של עשר שנים. אך כאשר יחיא סינוואר ועמיתיו הבינו שחיזבאללה והאיראנים אינם מצטרפים, הם חזרו והציעו לישראל מאז תחילת הלחימה שחרור חטופים והפסקת אש ל-10 שנים אבל כל זה קרה מאוחר מדי, כאשר ממשלת ישראל לא גילתה עניין בהסדרים מסוג זה.

 

 

חמאס איראן חיזבאללה עזה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד