י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גם אם הזוגיות מתפרקת החיים חייבים להמשיך

הלחצים היום יומיים, אי הסכמות שמגיעות לאורך השנים ודברים נוספים, הם חלק מהסיבות שמובילות לגירושין. אך העובדה שהקשר הזוגי מסתיים אינה אומרת שהקשר האישי נגמר לחלוטין. כחלק מהתהליך יש לבחון דרך מחשבון מזונות מה יהיו החובות הכלכליות של הפרידה

 גם אם הזוגיות מתפרקת החיים חייבים להמשיך
גירושין צילום: pixabay

גירושין אף פעם לא קלים, גם כששני הצדדים רוצים להיפרד בטוב ומסכימים כי הם כבר לא רוצים להיות יחד. עדיין, ישנם רגשות שונים שעולים, לפעמים דווקא בפרידה. ישנו רכוש שצריך לחלק וישנם תשלומים שעשויים להימשך עוד שנים קדימה. שני הצדדים צריכים להבין כי להחלטה להיפרד יש גם השלכות כלכליות ושניהם צריכים לדעת אילו תשלומים יתלוו למהלך.

מהו מחשבון מזונות

מחשבון מזונות מתבסס על מאות פסיקות שהתקבלו בבתי הדין למשפחה ובהתאם לנתונים שונים שמכניסים אליו הוא מציג מה יהיה גובה המזונות שישולמו. העול הכלכלי הנלווה לפרידה יכול להיות גבוה כל כך עד שיש כאלה שבוחנים האם הם בכלל יכולים להיפרד בלי לפגוע בעצמם מבחינה כספית. חשוב מאד להבין את ההשלכות כבר בשלב הראשון של ההחלטה (ואולי אפילו לפני שמקבלים אותה).

המחשבון יכול לשמש את שני הצדדים, מי שמשלם מזונות (ברוב המקרים הגבר) ומי שמקבל אותם (לרוב האישה). מדריך לחישוב מזונות יכול לעזור גם כן כשהוא מסביר את הרקע לתשלומים, מה מוביל להם ועוזר לבצע חישוב עצמי של העלויות העתידיות של ההחלטה. אין כל ספק, גירושין יכולים להיות מורכבים ועוד יותר קשים לאור העובדה שיש להם השלכות כלכליות.

אפשר להגיע להסכמות במשותף

ישנם מקרים בהם הזוגיות עולה על שרטון ומגיעה למצב בו שני בני הזוג לא יכולים אפילו לדבר זה עם זה. במקרים כאלה נדמה שאפילו ניסיונות ללכת לטיפול מיותרים לחלוטין וזאת כיוון שאי אפשר להגיע להסכמות על שום דבר. עם זאת כדאי לדעת כי ברוב המקרים בני הזוג נהנים בסופו של דבר מהפרידה ורבים מרגישים שלאחר הקושי מגיעה הקלה גדולה וכל אחד יכול להגשים את עצמו בדרכים חדשות.

כדי להצליח להגיע לשלב הבא במהירות וברוח טובה כדאי מאד להבין את הזכויות, החובות ולנסות להגיע להסכמות. במיוחד כשישנם ילדים משותפים יש להבין כי פירוק הזוגיות עומד להשפיע עליהם וכולם רוצים הורים מרוצים ושמחים על פני הורים שרבים כל הזמן. הבנת הזכויות והחובות מאפשרת להתחיל לקבוע כיצד לפעול, מאפשרת להגיע להסכמות משותפות כשכל צד צריך להבין כי יתכן שהוא יתפשר מעט למען השני ולמעשה, למען המשפחה כולה.

בסופו של דבר כשהקשר מסתיים באופן המיטבי לכל הצדדים כולם מרגישים טוב יותר ואפילו הילדים פורחים. עם הנחייה נכונה אפשר לסגור את פרק הזוגיות, להישאר בקשר על פי הצורך ולמען הילדים ולהתחיל להתפתח בכיוונים חדשים ועם חיוך על הפנים.

גירושין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד