כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תיעוד

אשמח בך קל עולם: ההילולא הגדולה ל'בבא סאלי' במבשרת

במוסדות 'כנסת ישראל' במבשרת ציון ציינו את ההילולא הארבעים לסידנא 'בבא סאלי' זי"ע בראשות נכדו האדמו"ר רבי שלמה בוסו וגדולי התורה. צפו בתיעוד מסכם

אשמח בך קל עולם: ההילולא הגדולה ל'בבא סאלי' במבשרת
הילולת הבבא סאלי במבשרת ציון צילום: באדיבות המצלם

ארבעים שנה לסידנא בבא סאלי זיע"א ברוב שמחה וקדושה ההילולא המסורתית של מוסדות כנסת ישראל שעל שמו של ה'בבא סאלי' במרכז המוסדות במבשרת ציון.

ההילולא שנוסדה על ידי נשיא המוסדות המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין זצ"ל, אשר במשך למעלה מעשר שנים נהג לערוך את ההילולא יחד עם ידידו שיבלחט"א האדמו"ר רבי שלמה בוסו נכדו של ה'בבא סאלי', הממשיך ועומד בראש ההילולא, בהשתתפות גדולי התורה וידידי המוסדות.

במעמד הגדול בהשתתפות מאות בני הקהילה וידידי המוסדות נפתח בדברי ראש המוסדות הגר"י קניג שהודה בדבריו לכלל ידידי המוסדות המסייעים להגדלת אורה של תורה הן במבשרת ציון, והוסיף כי זכינו בס"ד בשנים האחרונות להראות בהקמת בתי מדרשינו ברחבי ארה"ק, ומרגישים אנו כי זכות הצדיק עומדת לנו, בדבריו העלה את נשיאי המוסדות המשגיח הגר"ח וואלקין זצ"ל ויבלחט"א האדמו"ר רבי שלמה בוסו שמכוח עידודם הגענו עד הלום.

לאחר מכן נשא דברים רבה של מבשרת הגר"ש בן עזרא, שהעלה על נס את העשייה הגדולה הנעשית במסגרת המוסדות הקדושים שעל שמו של הצדיק הן במרכז המוסדות במבשרת ציון וכן בסניפיה ברחבי ארץ הקודש, עוד השתתפו ונשאו דברים הגרש"ד וואלקין בנו של המשגיח זצ"ל, וכן אישי הציבור השר יצחק וסרלאוף חבר הכנסת יוני משריקי, רבנים ואישי ציבור.

המעמד הונחה בטוב טעם על ידי הרה"ג רבי חיים ברונר מראשי המוסדות שהודה בדבריו לכלל ידידי המוסדות, ובפרט למנכ"ל המוסדות הרב יעקב דינר, ולמסייעים בידו חברי ההנהלה הרב אהרון ניימן והרב מאיר ליימן.

בהתרגשות עצומה קיבלו קהל המשתתפים את פני נכדו של ה'בבא סאלי' האדמו"ר רבי שלמה בוסו שנשא דברים מרוממים בשבח הצדיק ובמעלת האחדות, האדמו"ר נוסיף בדבריו כי תדיר הוא מתפעל מכנסת ישראל אשר בעשייתם הנפלאה זוכים להרבות באורה של תורה בכל קצווי ארץ, והביע את שמחתו וקןרת רוחו לראות בס"ד בהתפתחות העצומה של המוסדות.

בסיום דבריו ביקש האדמו"ר מידידו מר דוד בוחבוט מנכבדי קהילת כנסת ישראל אשר בנו אלקנה חטוף ל"ע בעזה, להדליק יחד עמו את הנר בתפילה להשבת בנו מבני קהילה כנסת ישראל במבשרת ציון אלקנה בן רוחמה, כשבדמעות בעיניו התפלל האדמו"ר להשבתו המהירה של אלקנה יחד עם שאר השבויים.

בסיום הדלקת הנר פרץ הקהל בשירת הפיוט אותו חיבר סידנא בבא סאלי, 'אשמח בך קל עולם את גאולת עולם', בתפילה לגאולה השלמה והאמיתית בקרוב ממש.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד