ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
הקהילה מזועזעת

זעם: קברה של שרה שנירר בקרקוב חולל ונופץ

הבוקר גילו תושבים בקרקוב כי קברה של המחנכת הדגולה שרה שנירר ע"ה נופץ לחתיכות. מאיר בולקה: "אתרי מורשת בפולין חייבים להיות תחת הגנה ושמירה של המדינה, לצערי המקום בפלאשוב מועד לפורענות"

זעם: קברה של שרה שנירר בקרקוב חולל ונופץ
קברה של שרה שנירר מנופץ צילום: באדיבות המצלם

תדהמה בקהילה היהודית בקרקוב שבפולין. הבוקר התגלה כי קברה של שרה שנירר המחנכת הדגולה ע"ה חולל, והמצבה נופצה לחתיכות. שרה שנירר ע"ה הייתה מורה ומייסדת רשת בית יעקב לחינוך חרדי לבנות, היא נפטרה ב-1935.

גורמים בקהילה היהודית מספרים כי באזור יש עבודות הנצחה למחנה המוות פלאשוב שהיה מחנה ריכוז ליד העיר קרקוב, ולבית העלמין היהודי שנהרס על ידי הנאצים.

על פי גורמים בקהילה היהודית, תושבי המקום לא יהודים, גילו זאת הבוקר ודיווחו לרשויות ולמשטרה. הרשויות יצרו קשר עם נשיאת הקהילה היהודית אלנה יעקובוביץ שהזדעזעה מהמראות הקשים והביעה זעם רב על הוונדליזם שעדיין לא ברור מי עומד מאחורי זה.

מאיר בולקה יו"ר ארגון 'דור לדור' לשימור המורשת היהודית במזרח אירופה מאיר בולקה אמר בזעזוע: "עוד הוכחה שאתרי מורשת בפולין חייבים להיות תחת הגנה ושמירה של המדינה, לצערי המקום בפלאשוב מועד לפורענות, כשתושבים מקומיים נוהגים להתבודד בו". בולקה הוסיף: "אנו פועלים בשעות אלה לשקם את המקום ודורשים מהמשטרה להגן על המקום ולהביא את האחראים לדין".

זאת לא הפעם הראשונה שהמקום מחולל. במרץ 2010 אלמונים ריססו כתובות אנטישמיות על אנדרטה לזכר השואה במחנה הריכוז לשעבר פלאשוב. על האנדרטה רוססו בין השאר בצבע אדום המילים "יהודים החוצה" בגרמנית ו"היטלר טוב" באנגלית. בנוסף רוססו צלבי קרס וכתובות נגד ישראל. הכתובות התגלו יום לפני צעדה לזכרון הנרצחים במלאות 67 שנה לחיסול הגטו של קראקוב.

 

מאיר בולקה אנטישמיות פולין נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד