כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בדרכה לתעלת סואץ

טיל פגע בספינה אמריקאית מול חופי תימן

טיל פגע בספינה בבעלות ארצות הברית, מדרום מזרח לחוף עדן בתימן. הספינה נשאה מטען בבעלות ארה"ב, תחת דגל איי מרשל, נפגעה מטיל בעת שחצתה את מסדרון התחבורה הבינלאומי

טיל פגע בספינה אמריקאית מול חופי תימן
ספינה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

שעות לאחר שהאמריקאים הודיעו כי הפילו טיל שיוט ששיגרו החות'ים בדרום הים האדום, שתי סוכנויות ביטחון ימיות בריטיות דיווחו בשעה האחרונה כי טיל נוסף פגע בספינה בבעלות ארצות הברית, מדרום מזרח לחוף עדן בתימן.

סוכנות MOT בבריטניה האחראית על התחבורה הימית, המנוהלת על ידי הצי המלכותי הבריטי, דיווחה כי קיבלה דיווח על תקרית שהתרחשה "95 מיילים ימיים דרומית מזרחית לעדן", וציינה כי "טיל פגע מלמעלה בצד השמאלי של ספינה" כך על פי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

הסוכנות הבריטית לביטחון ימי הצהירה כי "הדיווחים הצביעו על כך שהספינה נשאה מטען בבעלות ארה"ב, תחת דגל איי מרשל, נפגעה מטיל בעת שחצתה את מסדרון התחבורה הבינלאומי", וציינה כי היא "בדרכה לתעלת סואץ".

הסוכנות הוסיפה כי האירוע גרם ל"שריפה במחסן ולא דווח על נפגעים", בהתחשב בעובדה ש"הספינה לא שייכת לישראל". הסוכנות העריכה את המתקפה כ"מכוונת נגד האינטרסים האמריקאים בתגובה להתקפות צבאיות אמריקאיות על אתרים צבאיים החות'ים בתימן".

זאת התקיפה השנייה ב-24 שעות. כזכור מפקד פיקוד מרכז של ארה"ב במזרח התיכון (סנטקום) הודיע ​​הבוקר כי הצי הפיל ביום ראשון אחר הצהריים טיל שיוט ששוגר מאזור בשליטת החות'ים בתימן לעבר משחתת אמריקאית בדרום הים האדום.

 

ארה"ב ספינות מלחמת חרבות ברזל בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד