כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פרטים חדשים

אלו המחבלים שביצעו את הפיגוע המשולב ברעננה, אחד מהם כתב לאחריו: "נקמתי"

שני בני משפחה מאזור חברון, מנועי כניסה לישראל, ביצעו את הפיגוע ברעננה בו נרצחה אישה ונפצעו כ-20 בני אדם | השניים, שעבדו במכון לשטיפת רכב, חטפו רכבים, דקרו ודרסו במספר זירות. בעל המכון נעצר לחקירה | המשטרה העלתה כוננות: "פרוסים ברמת דריכות גבוהה"

אלו המחבלים שביצעו את הפיגוע המשולב ברעננה, אחד מהם כתב לאחריו: "נקמתי"
זירת הפיגוע, מעצר המחבל צילום: פלאש 90

שני המחבלים שביצעו את הפיגוע המשולב ברעננה, בו נרצחה אישה ונפצעו כ-20 בני אדם, הם אחמד זידאת, בן 25 ו⁠מחמוד זידאת, בן 44, תושבי העיירה בני נעים שבאזור חברון.

השניים, שנעצרו בשטח ע"י כוחות הביטחון, הם קרובי משפחה, שוהים בלתי חוקיים בישראל ומנועי כניסה על רקע כניסה לא חוקית מספר רב של פעמים. השניים הועברו לחקירת שב"כ. אחד המחבלים כתב לאחר שביצע את הפיגוע בקבוצת הטלגרם של תושבי הכפר: "אללה אכבר, נקמתי. אללה אכבר".  

לפי המידע שבידי מערכת הביטחון, השניים עבדו בשטיפת במכון לשטיפת רכב באזור התעשייה בעיר, ממנו יצאו לבצע את מסע הרצח. בעל המכון נעצר לחקירה.

בשל הפיגוע, ומחשש למפגעים חקיינים, המשטרה הגבירה את הכוננות ברחבי הארץ. "המשטרה פרוסה ברמת דריכות וכוננות גבוהה", אמר מפכ"ל המשטרה בזירת הפיגוע. "הזרמנו כוחות ברמה המחוזית והארצית והקפצנו את המערך האווירי ובסופו של דבר, אחרי פעילות נחושה ומהירה מאוד, הצלחנו לתפוס אותם".

מאוחר יותר עצרה המשטרה ברחובות קטין כבן 15 תושב שטחים ללא אישורי שהייה, בחשד שהתבטא ברשתות החברתיות בצורה מאיימת. יחד איתו נעצרו 2 שוהים בלתי חוקיים נוספים.

בפיגוע הקשה נרצחה אישה כבת 79 וכ-20 בני אדם נפצעו, חלקם באורח קשה. הפיגוע, שכלל דקירה ודריסה, התרחש במספר זירות. לפי מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון, שני המחבלים חטפו רכבים וביצעו את הפיגוע בזירות שונות. המחבלים החליפו מספר כלי רכב - ונעצרו ע"י כוחות הביטחון. 

מפקד מחוז מרכז אמר כי "על פי הממצאים, שני רכבים התחילו סדרת דריסות. הזירה עצמה התפרסה לאורך מאות מטרים. מדובר בשלוש זירות שונות. הגענו עם כוחות מתוגברים, גלויים וסמויים, יחד עם שב"כ וכוחות נוספים. בשלב הראשון השוטרים עוצרים את המפגע, ממש בדקות הראשונות של האירוע, וכעבור כמה דקות נוספות שמים את היד על המפגע השני".

חובשי הצלה חיים ברגמן ויהודה מור סיפרו: "מדובר בזירה קשה מאוד בה מצאנו מספר אזרחים במצבי פציעה שונים, כאשר חלקם אף היו לכודים לאחר שנפגעו בפעילות חבלנית עויינת. יחד עם חובשים ופראמדיקים של הצלה ומד"א הענקנו סיוע רפואי למספר נפגעים בהם אשה כבת 70 עם חבלה רב מערכתית במצב אנוש".



 

פיגוע רעננה פיגוע דריסה פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד