י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האינפלציה עומדת ביעד

השפעות המלחמה: מדד המחירים ירד ב-0.1%; גם מחירי הדירות הוזלו

עליות מחירים נרשמו בסעיפי ירקות טריים שעלו ב-3.2% | מכיוון שהאינפלציה בישראל עומדת על 3.3% הרי שהמדד השלילי יגרום לכך שהאינפלציה נכנסה לתוך היעד

השפעות המלחמה: מדד המחירים ירד ב-0.1%; גם מחירי הדירות הוזלו
ילדים חרדים מול מקרר מוצרי חלב צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת הערב (שני) את מדד המחירים לצרכן בחודש דצמבר 2023 ממנו עולה כי המדד ירד ב-0.1%. ירידות מחירים בולטות בחודש דצמבר נרשמו בסעיפי פירות טריים ותרבות ובידור שירדו ב- 2.2% כל אחד, הלבשה והנעלה שירד ב-1.8% וריהוט וציוד לבית שירד ב-0.7%.

מנגד, עליות מחירים בולטות בחודש דצמבר נרשמו בסעיפי: ירקות טריים ב-3.2% ודיור שעלה ב-0.3%.

באשר למחירי הדירות, מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים אוקטובר – נובמבר 2023 לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים ספטמבר - אוקטובר 2023, עולה כי מחירי הדירות ירדו ב-0.2%.

מכיוון שהאינפלציה בישראל עומדת על 3.3%, ממש פסע מכניסה ליעד האינפלציה של בנק ישראל ובדצמבר 2022 המדד עלה ב-0.3%, הרי שהמדד השלילי יגרום לכך שהאינפלציה נכנסה לתוך היעד.

אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של פסגות בית השקעות, כתב מוקדם יותר היום כי "הנתונים האחרונים בישראל ובעולם מראים באופן ברור כי איום האינפלציה עדיין לא הוסר לחלוטין, כך שהבנקים המרכזיים צפויים להמשיך לנקוט במשנה זהירות בחודשים הקרובים. האינפלציה בארה"ב הפתיעה כלפי מעלה ונתוני שוק העבודה האחרונים הראו שלחצי השכר עוד רחוקים מלהיות ברמה שעומדת בקנה אחד עם יעד אינפלציה של 2% לאורך זמן.

לכך ניתן להוסיף את גל ההתייקרויות האחרון פה בישראל בשורה של מוצרים ושירותים – מוצרי מזון, חשמל, דלק ומים ואת הפיחות המחודש בשקל מול הדולר לדאגות האינפלציה של בנק ישראל. כל אלו הופכים את מדד המחירים לצרכן שיפורסם מחר למעניין במיוחד.

 

בנק ישראל משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד