י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שיחת היום בעולם החסידות 

נכד האדמו"ר ביקש: חתונה רגילה לכל דבר

חתונת נכדו של האדמו"ר מפינסק קרלין שהתחתן אתמול בחתונה רגילה ללא פארנצ'עס הפכה לשיחת היום בעולם החסידות. נכד הרבי שלא השתלב כדרכם של בנשקי"ם ביקש חתונה רגילה. האדמו"ר הלהיב את חבריו בצורה יוצאת מגדר הרגיל. צפו בתיעודים מהחתונה 

נכד האדמו"ר ביקש: חתונה רגילה לכל דבר
החתן וסבו הרבי מפינסק קרלין צילום: שוקי בלנדר

שיחת היום בעולם החסידות ולא רק, הייתה חתונה שהתקיימה אתמול (ראשון) לנכדו של האדמו"ר מפינסק קרלין שנחגגה באולמי אחוזת פרידמן בעיר אשדוד. 

לא מדובר בחתונה רגילה כפי הנהוג בחצר פינסק קרלין ובשאר חצרות החסידים לערוך לנכדי האדמו"ר עם פארנצ'עס ובאולמות גדולים יותר מפאת מאות החסידים המגיעים לשמוח בשמחת הרבי. 

הסיבה לדבר נעוצה בבקשת החתן וגם הכלה שהביעו את רצונם לקיים חתונה רגילה והחתן רוצה לשמוח עם חבריו לישיבה ולעבודה מה שלא יקרה ב'רעבישע חתונה' - חתונה אדמו"רית. 

לחסידים נערכה קודם החתונה, שמחת הפאר-שפיל במוצאי שבת בבית המדרש של החסידות בשכונת בית ישראל בירושלים. 

החתן, כפי שתראו בתמונות הוא אינו בנש"ק רגיל, איציק רוזנפלד או בשמו המלא יצחק מנשה, בנו של הרב יוסף צבי הכהן רוזנפלד מבית שמש. נכדו של האדמו"ר שלא השתלב כדרכם של בנשקי"ם במסלול הרגיל ויצא לעבוד לצד קביעות לימוד תורה בכולל 'עמלים בתורה' המפורסם של הרב משה בוקשפן בירושלים. 

החתן שנודע כבחור ירא שמים מרבים, נשמה טהורה חרג מהמנהג הקבוע וביקש לשמוח עם חבריו, לא לפני שביקש שבמעמד החופה ישוררו שירי רגש בהתעוררות עצומה במשך 40 דקות זמן חריג גם לחתונות אדמו"רים. 

וכך, הרבי מפינסק קרלין הגיע לחתונת נכדו האהוב עם קהל מצומצם של חסידים ללא פארנצ'עס והשמחה הרקיעה שחקים כפי שניתן לראות בסרטונים ששטפו את הרשתות. החברים שמגובשים בקבוצת חסד תחת השם 'יומטוב טו נייט" לא הפסיקו לרקוד במשך זמן רב. 

הרבי מפינסק קרלין ירד לקהל ורקד עם החתן והחברים במשך זמן רב עם השירים שהתזמורת ניגנה והשמחה בחתונה הייתה עד לב השמים. 

התיעודים של החתונה כאמור הגיעו לכל קצווי תבל, מדובר בחתונה חריגה שבה חתן נכד של אדמו"ר יבחר בכזו חתונה רגילה, לדברי אחד הנוכחים: "היחס החם של הרבי אתמול בחתונה לבחורים, זה משהו שהם לא הכירו בחיים שלהם. הם פשוט בעננים, הרבי זרם עם כל השטויות של הבחורים ועם כל השירים והריקודים שלהם". 

הוא ממשיך ומספר: "והם הבחורים באמת ניגשו אליו אחד אחד ושיגעו אותו וכל אחד דרש תשומת לב. והרבי מפינסק קרלין באמת נתן את הלב".

אחד המחנכים כתב: "הסיפור הוא שהמשפחה לא החרימה את הנכד כי הוא קצת השתפץ ולא המשיך את אותו הדרך כמו שההורים רצו וזו דוגמא אישית למופת של הרבי שחגג איתו חתונה רגילה לכל דבר". 

משתתף אחר בחתונה כתב: "מה שהרבי מפינסק קרלין עשה אתמול זה מעשה מרגש מאוד מאוד, הרבי זרם עם הבחורים זה אהבת ישראל אמיתית והלוואי שזה ישפיע ויחלחל לכל עולם האדמו"רים. זה יותר יפה מלעמוד על פארנצ'עס ולהפוך לחתן את החתונה הפרטית שלו לבלגן לא מסביבו, ושוב אני אישית אתמול התרגשתי מזה מאוד ממנו יראו וילמדו".

פינסק קרלין חתונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד