י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
קיצוץ של 50%

"שוטרי הרשות עלולים לעבוד עם החמאס והגי'אהד": זו הסיבה

לפני כחודשיים וחצי הוחלט בקבינט לקזז מכספי הרשות הפלסטינית את כל הכספים שמיועדים לרצועת עזה | בשל כך חל קיצוץ ענק במשכורות אנשי הבטחון הפלסטינאיים

"שוטרי הרשות עלולים לעבוד עם החמאס והגי'אהד": זו הסיבה
שוטרי הרשות הפלסטינית צילום: אדם רחמים קאטיב, פלאש 90

בעקבות הקיזוז בכספים לרשות הפלסטינית - קיצוץ של 50% במשכורות אנשי מנגנוני הביטחון. מקור פלסטיני אומר הערב ל'כאן 11' כי בשל הקיצוץ החד, חלק מאנשי המנגנונים מאיימים לעבוד עבור חמאס והג'יהאד ממניעים כלכליים.

כזכור, לפני כחודשיים וחצי הודיע הקבינט המדיני-ביטחוני כי התקבלה החלטה לקזז מכספי הרשות הפלסטינית את כל הכספים שמיועדים לרצועת עזה, נוסף לקיזוז שמתבצע - על פי חוק - של כספים המשולמים למחבלים ולמשפחותיהם. אולם בארה"ב טענו כי נתניהו והדרג המדיני הסכימו למתווה שיעביר את הכספים שקוזזו, להיות מועברים לרשות הפלסטינית דרך נורווגיה, וכך היא תסכים לקבל את הכספים אחרי הקיזוז.

לפני שבוע, 14 חברי כנסת, פנו במכתב לח"כ יולי אדלשטיין, יושב-ראש ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בו הם דרשו לקיים דיון דחוף על תרחיש של "היפוך קנים" בו אנשי המנגנונים של הרשות הפלסטינית יתקפו את ישראל. "לא נוכל להרשות לעצמנו לעצום עיניים אל מול האיום, במיוחד לאור האירועים האחרונים", כתבו.

הרשות הפלסטינית מלחמת חרבות ברזל חמאס הקבינט המדיני בטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד