כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
40 דקות מת"א

המפגינים במדינה הזו זועמים על השימוש באדמתה כבסיס אווירי

השימוש של בריטניה בבסיסים בקפריסין כדי לחמש את ישראל ולפגוע בתימן עורר מחאות | דיווחים בתקשורת טוענים שבריטניה מספקת לצבא בישראל תחמושת למלחמתה בעזה

המפגינים במדינה הזו זועמים על השימוש באדמתה כבסיס אווירי
הרמטכ"ל וחיילי צה"ל על אדמת קפריסין צילום: דובר צה"ל

עשרות קפריסאים זועמים התאספו אמש (ראשון) בבסיס חייל האוויר הבריטי במדינה כדי למחות נגד העברת הנשק לכאורה לישראל. בסיס אקרוטירי, ליד העיר לימסול שבדרום קפריסין, הוא אחד משני אתרים צבאיים שנשמרו על ידי הצבא הבריטי במסגרת האמנה משנת 1960 שקבעה שהאי מקבל עצמאות מהשלטון הבריטי

"ההפגנה נגד הבסיס הבריטי באקרוטירי מתארגנת כדי לגנות את העברת הנשק מהבסיסים הבריטיים לתמיכה בפעולות של הצבא הישראלי ברצועת עזה", אמר קאריס פאשיאס, ראש 'מועצת השלום' בקפריסין.

מאז החלה המלחמה ב-7 באוקטובר, המקומיים ראו עלייה "יומית" במספר הטיסות מאקרוטירי, אמר פאשיאס, הבסיס נמצא כ-40 דקות טיסה מתל אביב. אזרחים גם "היו מודעים לנוכחותם הבלתי חוקית של אלפי חיילים אמריקאים המוצבים כעת באקרוטירי", הוסיף.

משרד ההגנה של בריטניה פרסם מידע על טיסות RAF בין אקרוטירי לישראל, אך מסרב לפרט מה מועבר ולא יחשוף פרטים על פעילות ארה"ב מקפריסין. שר ההגנה, גרנט שאפס, אמר לפרלמנט ב-5 בדצמבר כי בריטניה תספק "רק חומר הגנתי, או חומר שעשוי לסייע בהחלמת בני ערובה" במהלך המלחמה.

קפריסין הפגנת מחאה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד