כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נלחמים בתומכי טרור

בריטניה תאסור פעילות של ארגון שחגג את ה-7 באוקטובר

בריטניה תאסור על ארגון איסלאמיסטי חיזב א-תחריר בשל אנטישמיות, קידום טרור, וחגיגת הפיגועים ב-7 באוקטובר. שר הפנים של בריטניה החל בתהליך הכרזה על הארגון כארגון טרור אסור. הארגון כבר נאסר בבנגלדש ובכמה מדינות נוספות

בריטניה תאסור פעילות של ארגון שחגג את ה-7 באוקטובר
חרדים בלונדון. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שר הפנים של בריטניה, ג'יימס קלברלי, אומר שהוא התחיל בתהליך של איסור פעילות של ארגון הפוליטי אסלאמיסטי הסוני חיזב א-תחריר, ואמר שהארגון אנטישמי ומקדם טרור.

הארגון כבר נאסר בבנגלדש, מצרים, גרמניה, פקיסטן וכמה מדינות מרכז אסיה וערב.

"חיזב תחריר הוא ארגון אנטישמי שמקדם ומעודד טרור באופן פעיל, כולל שבחים וחגיגות פיגועי ה-7 באוקטובר הנוראיים בישראל", אמר קלברלי.

אם הצו שהונח בפני הפרלמנט על ידי השר הבריטי תתקבל בהסכמה על ידי חברי פרלמנט, האיסור ייכנס לתוקף ב-19 בינואר, מה שיהפוך את זה לתמיכה בארגון שנאסר שדינו עד 14 שנות מאסר. זה יכול להוביל גם להחרמת נכסים.

"השבחים של חיזב א-תחריר לפיגועי ה-7 באוקטובר והתקריות הקשורות אליו, כמו גם תיאור החמאס כ'גיבורים' באתר האינטרנט המרכזי שלהם מהווה קידום ועידוד טרור", נאמר בהודעת הממשלה.

"לחיזב א-תחריר יש היסטוריה של שבח והלל של התקפות נגד ישראל והתקפות נגד יהודים באופן נרחב ביותר. בריטניה עומדת בתוקף נגד אנטישמיות ולא תסבול את קידום הטרור בשום צורה".

המטרה ארוכת הטווח של ארגון חיזב א-תחריר היא להקים משטר על פי החוק האסלאמי.

הארגון נוסד ב-1953, מטה הארגון בלבנון ופועל בלפחות 32 מדינות כולל בריטניה, ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה, כך לפי משרד הפנים של בריטניה.

מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות בריטניה טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד