כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
קרא להפסקת אש

מנהיג האופוזיציה בבריטניה: "אגן על הקהילות משונאי יהודים שמנצלים את הנושא הפלסטיני"

בנאום בוועידת המפלגה בסניף היהודי, מנהיג הלייבור אמר כי אם מפלגתו תקים את הממשלה "המדינה הזו תהיה בטוחה עבורכם ועבור ילדיכם". קייר סטארמר שנלחם רבות באנטישמיות אמר "אני אגן על הקהילה משונאי יהודים שמנצלים את הנושא הפלסטיני להסית נגד יהודים"

מנהיג האופוזיציה בבריטניה: "אגן על הקהילות משונאי יהודים שמנצלים את הנושא הפלסטיני"
קייר סטארמר צילום: mhkuo nxl

מנהיג האופוזיציה בבריטניה שנלחם רבות נגד אנטישמיות, אמר בנאום מרכזי שנשא בוועידת מפלגת העבודה בסניף היהודי, כי הוא מתחייב להגן על הקהילות היהודיות מפני "אנשים ששונאים יהודים" שלדבריו "מתחבאים מאחורי אנשים שתומכים בעניין הצודק של מדינה פלסטינית".

בנאום במרכז המפלגה בצפון מערב לונדון, ביום ראשון, הוא התייחס ישירות לבעיית האנטישמיות שגרמו הפגנות פרו-פלסטיניות. הוא אמר לקהל הרב שמילא את האולם: "אני רוצה לומר לקהילה היהודית שמסתכלת על האירועים האלה, ורואה שנאה צועדת, אנשים ששונאים יהודים, מסתתרים מאחורי אנשים שתומכים במטרה הצודקת של מדינה פלסטינית, אנחנו רואים מה שאתם רואים".

"ואנחנו מבינים שלהיות ממוקד בגלל מי שאתה, ומותקף בגלל דברים שאינם בשליטתך, שילדיך יפחדו ללכת ברחוב או ללכת לבית הספר זו החרדה הגדולה ביותר שהורה או קהילה יכולים להתמודד איתה."

סטארמר המשיך: "אנחנו מבינים שלהיות ממוקד בגלל מי שאתם, ומותקף בגלל דברים שאינם בשליטתכם, שילדיכם יפחדו ללכת ברחוב או ללכת לבית הספר זו החרדה הגדולה ביותר שהורה או קהילה יכולים להתמודד איתה".

הוא הוסיף: "גררתי את המפלגה שלי הרחק מהתהום הזו של אנטישמיות ולעולם לא אתן לבריטניה להתקרב אליה. המדינה הזו תהיה בטוחה עבורכם ועבור ילדיכם".

בהתייחסו למלחמה של ישראל בעזה, שנוצרה בעקבות התקפות חמאס ב-7 באוקטובר, אמר סטארמר כי האנטישמיות הבריטית לא "נולדה ביום שאחרי הזוועה, אבל אחרי ה-7 באוקטובר כולנו יכולים לראות שזה מקבל צורה חדשה", הוסיף. הוא אמר שהוא יוודא שהממשלה שהוא יקים "יגנו על יהודים".

סטארמר התייחס למלחמה עם עזה: "לשלום אף פעם לא מספיק דרישות קטנות, וזה יהיה נכון גם לגבי ישראל. הצורך בהפסקת אש מתמשכת ברור. שפיכות הדמים בעזה חייבת להיפסק בדחיפות. אנו זקוקים להפוגה הומניטרית כעת, ולא הפוגה קצרה אלא כצעד ראשון בדרך להתרחקות מאלימות. להחזיר את החטופים למשפחותיהם".

עוד אמר: "צריך להפסיק להרוג אזרחים חפים מפשע. לספק גישה הומניטרית מלאה לעזה, תרופות, מים, דלק מזון שאנשים צריכים בדחיפות כדי למנוע את האיום של רעב הרסני".

אבל הוא הסתייג: "שום דבר מזה לא יכול לקרות בזמן שרקטות עפות מעל ישראל ופצצות נוחתות על עזה, אבל עד שנראה את זה בשטח, קשה לנוע לעבר מה שכולנו רוצים, שהוא פתרון מדינה פלסטינית".

בריטניה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד