ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
אחרי חיסול הבכיר

זעם ברשות הפלסטינית על חמאס וחיזבאללה: "רוקדים על הדם"

גורמים ברשות הפלסטינית הביעו זעם כלפי החמאס וחיזבאללה בשל המחיר הרב שגובה המלחמה. גורם פלסטיני: "חיזבאללה רוקד על הדם הפלסטיני ואנחנו משלמים את המחיר על החיסולים האלו"

זעם ברשות הפלסטינית על חמאס וחיזבאללה: "רוקדים על הדם"
שוטרי הרשות הפלסטינית צילום: אדם רחמים קאטיב, פלאש 90

כמעט שבועיים עברו מאז חוסל בביירות סגן ראש הלשכה המדינית של החמאס סאלח אל עארורי - והרחוב הפלסטיני לא נרגע. אחרי החיסול נתלתה על הבניין בו חוסל תמונת ענק של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ועליה נכתב בערבית "הקרבנו את מה שהקרבנו רק לטובת הנעליים שלך".

תמונות אלו עוררו זעם רב ברשות הפלסטינית. גורמים פלסטינים אמרו ל"חדשות 12": "אתם משתפים פעולה עם חיזבאללה ובסוף זה מביא אתכם לנעליים של נסראללה".

עוד תקפו ברמאללה את חיזבאללה והחמאס ושיתוף הפעולה ביניהן: "חיזבאללה רוקד על הדם הפלסטיני ואנחנו משלמים את המחיר על החיסולים האלו. לנו יש 23 אלף הרוגים ולהם יש 160 הרוגים, ונראה שהם רוקדים על הדם הזה כמובילי ההתנגדות בעולם הערבי. אבל מי שמחויב לשלם את הדם אלו הפלסטינים".

הרשות הפלסטינית נמצאת לאחרונה במשבר, כאשר רבים מאזרחיה מעדיפים מאז מתקפת ה-7 באוקטובר את שלטון החמאס. בסקר של חליל שקאקי שפורסם ניתן לראות כי 75% מתושבי יהודה ושומרון מעדיפים שחמאס ימשיך ישלוט ברצועת עזה ו-60% בעד פירוק הרשות הפלסטינית.

ברשות חוששים כי תרחיש 2007 יחזור על עצמו - והחמאס ישתלט פעם נוספת על השלטון. בשל כך החליטו לעשות כל שביכולתם למנוע זאת כדי שלא יקרה מה שקרה בעזה, והחמאס יקח את השלטון.

ביטוי לעניין זה נראה בכך שלא ניתנה תגובה ממשית של הרשות לחיסולו של אל עארורי, שהחזיק בתיק יהודה ושומרון בחמאס. מלבד תגובות רפות של גורמים ברשות, היא לא הביעה צער על החיסול ולא השתתפה באבלו של החמאס.

חמאס חיזבאללה הרשות הפלסטינית עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד