כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הפרטים נחשפים

150 סוגי תרופות יועברו לחטופים המוחזקים ברצועת עזה

בתמורה לכל קופסת תרופות שתגיע לשבויים, יגיעו 1,000 קופסאות של תרופות לפצועים הפלסטינים ברצועת עזה. חמאס והג'יהאד האסלאמי הציגו למצרים את השקפותיהם לגבי המשא ומתן וחילופי השבויים בנייר משותף

150 סוגי תרופות יועברו לחטופים המוחזקים ברצועת עזה
רכב של הצלב האדום בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

אתר ערבי חשף מפי מקורותיו את פרטי עסקת התרופות בין ישראל לחמאס, שהושגה בתיווך קטארי. לדבריהם, סוכם להכניס 150 סוגי תרופות לחטופים המוחזקים ברצועת עזה, בתמורה לכך שפצועים פלסטינים יקבלו תרופות.

על פי ההסכם, בתמורה לכל קופסת תרופות שתגיע לשבויים, יגיעו 1,000 קופסאות של תרופות לפצועים הפלסטינים ברצועת עזה, כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

המקורות ציינו כי התרופות נרכשו בצרפת והן תועברנה לרצועת עזה באמצעות הוועד הבינלאומי של הצלב האדום ובפיקוח קטארי מלא. חמאס תהיה אחראית להסדיר את המנגנונים והכללים לקבלת התרופות וחלוקתם לחטופים ברצועת עזה.

בראיון שהעניק אסאמה חמדאן, בכיר חמאס, אמר כי אין להם כל מידע בנוגע למשלחת ישראלית שהגיעה לקהיר כדי לדון באפשרות לחדש את המשא ומתן עם חמאס בנוגע לעסקת חטופים וכי אף אחד לא יצר עמם קשר בנושא. לדבריו, כרגע קיים קיפאון במשא ומתן לאור המשך התקיפות שמבצעת ישראל ואי הפסקת הפגיעה באזרחים.

בראיון נוסף הדגיש אסאמה חמדאן את דבקותה של “ההתנגדות” בהפסקת התוקפנות לחלוטין כתנאי להגיע לעסקת חטופים עם ישראל. לדבריו, המתווכים הציגו יוזמה שחמאס דנה בה עם הארגונים, והיא מסרה תשובה ליוזמה הזו לפיה לא ייתכן פתרון כלשהו אם הוא אינו מבוסס על הפסקת התוקפנות והתחלת הסיוע והשיקום. זאת, בנוסף לסיום המצור על רצועת עזה. לאחר מילוי התנאי הזה אפשר לדבר על נושא החטופים. הוא ציין שהכדור נמצא עתה במגרש של ישראל.

מחמד אלהנדי, סגן מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי בפלסטין, אמר בשולי וועידת “החופש לפלסטין”, באיסטנבול כי חמאס והג'יהאד האסלאמי הציגו למצרים את השקפותיהם לגבי המשא ומתן וחילופי השבויים בנייר משותף, והתשובה שלהם הייתה ברורה ומוסכמת, שיש קודם כל להפסיק לחלוטין את התוקפנות נגד רצועת עזה, ולאחר מכן יחל המשא ומתן בעסקת החטופים.

הוא הוסיף כי יש בידיהם קלף חשוב, שהוא החטופים, וארה"ב וישראל רוצות למשוך את הקלף הזה מידיהם, ולכן עמדתם ברורה. לא תהייה עסקת חטופים אלא לאחר הפסקת התוקפנות והנסיגה מרצועת עזה. הוא הדגיש כי התמורה לשחרורם תהיה ריקון של בתי הכלא הישראליים מאסירים.

חמאס תרופות הצלב האדום מלחמת חרבות ברזל צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד