כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סקר בבריטניה

שפל של כמעט שלושה עשורים למפלגת השלטון

על פי סקר חדש שפורסם בבריטניה עולה כי המפלגה השמרנית בשפל שלא היה כמותו משנת 1996. הלייבור מתחזקת בסקר וזוכה ברוב גדול

שפל של כמעט שלושה עשורים למפלגת השלטון
אוטובוסים בלונדון צילום: Pixabay

המפלגה השמרנית בהנהגת ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק ממשיכה להתרסק. על פי סקר חדש עולה כי המפלגה זוכה ב-169 מושבים מתוך 650. שפל שלא היה כמותו מאז 1996. הסקר המקיף שכלל מעל 14 אלף נשאלים, מנבא שיא למפלגת הלייבור בהנהגת יו"ר האופוזיציה קיר סטארמר עם 385 מושבים, הישג שהמפלגה לא הצליחה להשיג מאז ימי טוני בלייר אשר כיהן כראש ממשלת בריטניה משנת 1997 ועד לשנת 2007.

המפלה בסקר מגיעה אחרי שבבחירות האחרונות שנערכו ב-2019 מנהיג המפלגה השמרנית דאז, בוריס ג'ונסון, הוביל את המפלגה להישג של 365 מושבים, שיא שלא היה למפלגה מאז ימי מרגרט תאצ'ר ב-1979. ברקע הסקר נמצא קולו של ראש ממשלת בריטניה שכבר הודיע כי לא יקדים את הבחירות ולא יערוך אותן לפני הסתיו הבא.

על פי שיטת הבחירות במדינה, בריטניה מחולקת ל־650 מחוזות קטנים, כשכל אחד מהם בוחר חבר פרלמנט אחד. בסקר עולה כי אפילו שר האוצר ג'רמי האנט לא יצליח להיבחר מחדש לפרלמנט, כמעט שני עשורים אחרי שנבחר לראשונה.

התחזקותה של הלייבור מגיעה גם על חשבון המפלגה הלאומית הסקוטית שנחתכת בסקר מ-48 מושבים כיום ל-25 בלבד. המפלגה הלאומית הסקוטית עלתה בשנה האחרונה לכותרות אחרי שערוריית שחיתות. בכל הקשור לישראל, מנהיגה החדש חמזה יוסף קרא לישראל לנצור את האש וסיפר על חמותו שנמצאת ברצועת עזה. בנוסף אמר יוסף כי סקוטלנד תסכים לקלוט פליטים מרצועת עזה. התרסקות המפלגה השמרנית מתרחשת בצל המצב הכלכלי הקשה במדינה וברקע חילופי השלטון בתוך המפלגה אחרי פרישת ג'ונסון ואחרי כהונתה הקצרצרה של ליז טראס.

בריטניה סקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד