י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הערב: יומא דהילולא של הרה"ק הרבי ר' דוד מלעלוב זי"ע

מאתיים ועשר שנה להסתלקותו • הערב יומא דהילולא של אוהבן של ישראל הרה"ק הרבי ר' דוד מלעלוב זי"ע • 'רכבת אווירית' לעיירה לעלוב בפולין • ישועה מרחוק: לאור בקשת רבים ניתן לקחת חלק בסעודת ההילולא הנערכת סמוך לציון הק' המסוגלת לישועות

הערב: יומא דהילולא של הרה"ק הרבי ר' דוד מלעלוב זי"ע
ז' שבט בלעלוב צילום: שוקי לרר

הערב אור לז' שבט יתקדש יומא דהילולא של הרבי הקדוש, איש אלוקים ואוהבן של ישראל, הרבי ר' דוד מלעלוב זי"ע, מגדולי ומאורי החסידות בפולין, ראש שושלת הזהב לבית לעלוב.

כמו במאתיים ועשר השנים האחרונות (מלבד שנות השואה ומסך הברזל) מתמלאים בשעות אלו שבילי העיירה לעלוב באלפי יהודים ואנשי מעשה המגיעים להשתטח על ציונו של הרבי ר' דוד, שקדושי עליון וצדיקי קמאי העידו על הכוח והסגולה הפלאית לבקש ולפעול ישועות על קברו, בפרט ביום ההילולא קדישא דיליה.

אחד הסיפורים המפורסמים, עוד מלפני השואה, הוא על אברך שהגיע זמנו להתגייס לצבא הפולני והזכיר עצמו לפני הגה"ק ה'אבני נזר' מסוכטשוב זי"ע. באחד הימים חלם ה'אבני נזר' שהרבי ר' דוד מלעלוב מברך את האברך שינצל מהגיוס. למפרע התברר שבאותה שעה היה האברך בציונו של הרבי ר' דוד, והוא אכן ניצל באורח פלא, מני אז היה ה'אבני נזר' שולח בקביעות יהודים הזקוקים לישועה לציון בלעלוב.

ביום ההילולא יינשאו תפילות ליד הציון לישועת הכלל והפרט, ובמרכזם מעמד אמירת כל ספר התהילים בתוככי האוהל בראשות כ"ק מרן אדמו"ר מלעלוב שליט"א, ולאחר מכן ההדלקה לכבוד ההילולא ברחבת הציון.

לאור המצב בארץ ישראל יזכירו בתפילה מיוחדת את אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה, ויתפללו על הציון לישועת עם ישראל היושב בציון הזקוק לרחמי שמים מרובים בימים טרופים אלו. 

העיירה לעלוב, המצויה בימים אלו בעיצומו של החורף הפולני הקר, לובשת תכונה חמימה ומרגשת בימים אלו, עם הקמת מתחם האוהלים הענק מול הציון הק', לקליטת המוני הבאים מרחבי תבל לקחת חלק בהילולא הגדולה.

אוהל ענק רחב ידיים ובו בית מדרש לתפילה וללימוד מחומם כדבעי, מטבח ואולם אוכל מרווח בו יוגשו סעודות הילולא, מאכלים ומשקאות חמים לאורך יום ההילולא בשפע ובאהבת ישראל, מקווה הטהרה המחומם שעומד לרווחת הבאים, היכל הטיש'ן ועוד מתחמים רחבי ידיים לנוחות הציבור.

ההילולא השנה עומדת בסימן 'מ'בויעט לעלוב – בונים את הכנסת האורחים החדשה בעיירה לעלוב', זאת לאור ההתפתחות המרנינה ב"ה, מאז ז' שבט הקודם, בהקמת הכנסת האורחים החדשה בעז"ה מול הציון, שבנייתה מתחילה בעז"ה כבר בימים אלו.

אין זה סוד כי בשנים האחרונות, מאז גילוי הציון וחידוש העלייה ל"לעלוב – ז' שבט" ע"י כ"ק מרן אדמו"ר מלעלוב זי"ע, פקע והתפרסם בעולם היהודי כולו כוחה המופלא של נסיעה זו, ההתרוממות הרוחנית השוררת בה והישועות המופלאות המתרחשות מדי שנה בשנה על הציון, ומספר הנוסעים בשנים האחרונות נאמד באלפים כ"י.

לאור זאת נוצר צורך בהקמת הכנסת אורחים חדשה ורחבת ידיים שתהווה כלי קיבול ראוי לקהל הגדול הבא להתפלל על הציון. "ליד ציונו הקדוש של רביה"ק הרבי ר' דוד מלעלוב זי"ע" אומר לנו יו"ר הכנסת אורחים לעלוב, הרב שמחה קרקובסקי שליט"א נאמן ביתם של אדמור"י לעלוב, "המעיין הנובע מזה כמאתיים ועשר שנה ישועות שלא כדרך הטבע.

"האוהל שבמשך דורות נהרו רבבות יהודים חוכי ישועות, בשיאו של החורף הקפוא ובימות הקיץ, כדי להשתטח ולהתפלל במקום שצדיקי הדורות קדושי עליון זי"ע העידו על הכוח הגדול לפעול בתפילה במקום זה - הולכת ומוקמת בס"ד 'הכנסת אורחים' מהודרת, רחבת ידיים ומפוארת, בסטנדרטים הגבוהים ביותר, שעל ידה יוכל כל דורש את ה' להגיע ביישוב הדעת ולשפוך שיחו בכל ימות השנה ובפרט ביום ההילולא".

במקביל לעבודות הבנייה במגרש החדש עליו יוקם המבנה בעז"ה, הרי ש'הבניין הישן' בו שכן בית הכנסת של לעלוב ובו היו חדרי האירוח בשנים האחרונות ומקווה הטהרה, נמצא גם הוא בימים אלו תחת עבודות בנייה נרחבות, עד כי קשה יהיה להכיר את המקום לאחר שיסתיימו בעז"ה עבודות השיפוץ, כשהבניין הזה יהווה פנינה של הכנסת אורחים מפוארת מול ציונו של רביה"ק.

ה'חידוש' של השנה הוא בניין ה'מסעדה' המקומית בלעלוב שנרכש אף הוא על ידי הכנסת האורחים לקליטת הקהל הגדול. הבניין, שגודלו כשמונה מאות מטר מרובע, שוכן במרחק הליכה של כדקה מציונו של רביה"ק, והוכשר בזריזות כך שכבר השנה ישמש כ'אכסניה' לציבור הגדול שיוכל לשהות בסמיכות לציון בחדרים נוחים וראויים, כשבין היתר הותקנה בו מערכת חימום מרכזית חדשה לרווחת הציבור.

לאור בקשת רבים המשתוקקים לקחת חלק ב'סעודת ההילולא' אשר נודע בשערים כוחה הגדול לפעול ישועות בזכות בעל ההילולא, ניתן יהיה בעז"ה להשתתף ולקחת חלק סעודת הילולא שתתקיים ליד הציון הק', ניתן להתקשר למספר:1800-350-170

רחמנא אידכר לן זכותא דרבינו דוד מלעלוב, זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל!

פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד