כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תופעת החשבוניות הפיקטיביות

מעל ל-20 כתבי אישום הוגשו: "עבירות מס של יותר מ-80 מיליון ש"ח"

מעל ל-20 כתבי אישום הוגשו בתיקים העוסקים בתופעת החשבוניות הפיקטיביות, שרשות המסים ממשיכה להיאבק בה בכדי להעלימה | מדובר בעבירות מס בסכום כולל של יותר מ-80 מיליון

מעל ל-20 כתבי אישום הוגשו: "עבירות מס של יותר מ-80 מיליון ש"ח"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בחודש האחרון הגישו היחידות המשפטיות של מחוז מרכז ברשות המסים מעל ל-20 כתבי אישום בתיקים העוסקים בתופעת החשבוניות הפיקטיביות, שרשות המסים ממשיכה להיאבק בה בכדי להעלימה. מדובר בעבירות מס בסכום כולל של יותר מ-80 מיליון ₪.

בכל המקרים, הנאשמים הפיצו או קיבלו מסמכים הנחזים לחשבוניות מס על שמות עוסקים שונים, מבלי שעשו או התחייבו לבצע את העסקאות שלגביהן הוצאו המסמכים. כל העבירות בוצעו במטרה להשתמט מתשלום מסים, או לסייע לאחרים לעשות זאת, תוך גרימת נזק כספי משמעותי לקופת המדינה.

אחד מכתבי האישום עוסק בעניינה של החברה "נר לרגליך" ומנהלה נביל סרסור, תושב כפר קאסם. כתב האישום מייחס למנהל 100 עבירות מס בגין שימוש בחשבוניות פיקטיביות, וזאת על פני תקופה של חצי שנה בלבד. סך החשבוניות הפיקטיביות עומד על 41.4 מיליון ₪, וערך המס המגולם בהן עומד על 6 מיליון ₪. כתב האישום הוגש לבית המשפט השלום בפתח תקווה ע"י עו"ד נטלי קצביאן, לאחר חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים.

כתב האישום נוסף – בעניינו של אמיר עבד אל רחים, תושב טירה, ומספר חברות בענף הבניין שהיה מנהלן – מייחס לנאשם מעל ל-50 עבירות מס בגין שימוש בחשבוניות פיקטיביות ודיווח כוזב בדוחות התקופתיים. היקף המס שהנאשם התחמק מלשלמו עומד על 9.8 מיליון ₪. כתב האישום הוגש לבית המשפט השלום בראשון לציון ע"י עו"ד כרמל קדור, לאחר חקירה של מחלקת חקירות פקיד שומה ירושלים.

כתב האישום בעניינו של ג'אבר אבו כאשף, והחברה גמא הוד שניהל, מייחס לנאשם קבלת 133 חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של מעל 46 מיליון ₪, כאשר ערך המס המגולם בהן עומד על 6.8 מיליון ₪. כנגד הנאשמים מתנהל כתב אישום נוסף בגין עבירות מס. כתב האישום הוגש לבית המשפט השלום ברמלה ע"י עו"ד בלה פרנק דילר, לאחר חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב.

 

 

 

 

 

 

 

חשבונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד