כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"ידידות אמת בשעה קריטית"

הקנצלר הגרמני התייצב לצד ישראל בהאג, הקהילה הודתה לו

אחרי שגרמניה דרשה מבית הדין בהאג הבהרות בנוגע לשימוש הפוליטי לכאורה באמנה נגד רצח עם, במשפט המתוקשר של ישראל, רב העיר ברלין שיגר מכתב מיוחד לקנצלר שולף: "עמדת לצד האמת, גילית ידידות אמת"

הקנצלר הגרמני התייצב לצד ישראל בהאג, הקהילה הודתה לו
נתניהו וקנצלר גרמניה צילום: עומר מירון /לע"מ

"תודה רבה לך, הקנצלר אולף שולץ, ולממשלה הפדרלית, על העמידה לצד האמת, עם תמיכתכם האיתנה בישראל" - כך פתח רב העיר ברלין, הרב יהודה טייכטל, את מכתב התודה ששיגר לקנצלר הגרמני שולץ.

מול הדיון בהאג על המלחמה של ישראל בחמאס בעזה, גרמניה הביעה את העמדה הכי פרו ישראלית עד כה, לצד ארה"ב. בסוף השבוע, הודיעה ממשלת גרמניה כי בכוונתה להתערב בהליך המתנהל נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי על "רצח עם" - ולעמוד באופן חד משמעי לצד ישראל.

בהודעה שפרסם דובר הממשלה הגרמנית נאמר כי גרמניה תדרוש מבית הדין בהאג הבהרות ברורות בנוגע לשימוש שנעשה באמנה נגד רצח עם, במסגרת המשפט המתנהל נגד ישראל.

"תמיכתך בישראל, היא עדות לידידות אמיתית בשעה קריטית זו", כתב הרב טייכטל לקנצלר, "לאורך הדורות, אלוקים תמיד ליווה את העם היהודי, וגם עכשיו, בתקופה חשוכה זו, אנחנו בטוחים שנצליח לצאת מחוזקים מהאתגרים ונראה ניסים גדולים".

הרב חתם את מכתבו לקנצלר: "עמדת לצד האמת וגילת ידידות של אמת עם תמיכתכם הברורה בישראל, ואנחנו, כלל חברי הקהילה היהודית, מודים לך על כך".

גרמניה קנצלר גרמניה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל בית הדין הבינלאומי בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד