כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קורע לב

בשידור חי: אב החטופה פרץ בבכי, הבת נגבה דמעותיו

תומאס הנד, אביה של אמילי הנד בת ה-9 ששוחררה משבי חמאס, התראיין לתקשורת בבריטניה. הוא פרץ בבכי כששמע מהמראיין על גורל החטופים שתועדו בסרטון שפרסם חמאס. בתו ניגבה לו את הדמעות

בשידור חי: אב החטופה פרץ בבכי, הבת נגבה דמעותיו
רגע האיחוד בין אמילי ואביה תומס צילום: דובר צה"ל

אמילי הנד, בת ה-9 שנחטפה לשבי חמאס ושוחררה, ואביה טום התראיינו אצל העיתונאי האמריקני הפופולרי פירס מורגן. האב תומאס סיפר כיצד בתו משתקמת, תוך שהוא משתאה נוכח החוסן שיש אצל ילדים.

לדברי תומאס, "עוצמת הדיבור של אמילי שבה לרמה רגילה, היא אוכלת וישנה היטב, אם כי יש פעמים שהיא חווה סיוטים ואם אני רואה את זה אחד כזה אני דואג להעיר אותה". הנד תיאר את הרגע שבו נאמר לו שבתו חטופה בעזה, ולא מתה, כ"חבטה בבטן על ידי מתאגרף מקצועי". הוא תיאר את הרגע ששחרורה שבו סיפר לה שאמה החורגת נרצחה, היא התייפחה והתכנסה לתוך עצמה, מתחת לשמיכה, ולא נתנה לאביה לנחם אותה.

הוא התייחס לטענות חמאס שלפיהן חטופים נהרגו בהפצצות של צה"ל, טענות שדובר צה"ל הכחיש אמש: "כמובן שהם מאשימים את צה"ל. למה שלא יעשו את זה? זה טיפוסי לחמאס".

הוא התייחס לביקורת המופנית כלפי תגובת ישראל "חסרת הפרופורציות" נגד מעשי הטבח של חמאס.  " הם לא יודעים דבר, אנחנו חיים את זה אוקיי? אנחנו חיים את זה, חיינו את זה כל יום מזה 20 שנים. אין לכם מושג. אין לכם זכות אפילו לדבר איתי. האם הייתם בישראל אי פעם? כל מי שאומר שהתגובה של ישראל חסרת פרופורציות האם כל אחד מכם בא לראות 'אפרטהייד' במדינה הזאת? זה לא קיים אידיוטים! זה לא קיים", אמר.

הוא המשיך: "תסתכלו על כל השלטים בכבישים, הם בעברית, בערבית ובאנגלית. כל האוטובוסים, עם הכיתובים האלקטרוניים הם בעברית, ערבית ואנגלית. האם אתם חושבים באמת שהמדינה תטריח את עצמה לכתוב את כל השלטים בכבישים בשלושת השפות אם המדינה הייתה 'אפרטהייד'? היא לא הייתה מבזבזת את הכסף על זה", כשהוא נסער הוא המשיך. "בואו לכל בית ספר או עיר בארץ הזאת ותמצאו פרופסוריות ערביות בבתי חולים, בכל מקום. אין לכם שום מושג, ואתם שרים 'מהנהר עד הים', אתם לא יודעים איזה נהר. אתם לא יודעים היסטוריה ולא גיאוגרפיה",

תומאס הוסיף מכאב לב. "אנשים מלומדים מהרווארד אפילו לא יודעים איזה נהר ואיזה ים מקיפים את ישראל".

במהלך הריאיון הודיע המראיין לתומאס הנד על החשש לחיי החטופים איתי סבירסקי ויוסי שרעבי. "לא", בכה תומאס. אמילי בתו ניגבה את דמעותיו וליטפה אותו. "הם מקיבוץ בארי וסבירסקי היה עם אמילי בכל התקופה הראשונה של השבי, לא קרה לו דבר אז. נועה בחיים ואני מקווה שכך יישאר", הוסיף תומאס.

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס אפרטהייד עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד