כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ההחלטה אושרה

בשורה אדירה לתושבים: יישובים נוספים יוכרו כיישובי ספר למשך שנה

משמעות ההגדרה כישוב ספר לעניין חוק זה היא שעסקים הממוקמים בישובים אלה יהיו זכאים לפיצוי מלא מקרן הפיצויים של רשות המסים בגין הנזק העקיף שנגרם להם בשל אירוע מלחמה או פעולות איבה

בשורה אדירה לתושבים: יישובים נוספים יוכרו כיישובי ספר למשך שנה
שטרות כסף. אילוסטרציה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ועדת הכספים של הכנסת אישרה את החלטה להחיל את ההגדרה "ישוב ספר" לעניין חוק מס רכוש וקרן הפיצויים על חמישה ישובים בנגב המערבי שפונו בהחלטת ממשלה 988: בני נצרים, ברור חיל, דורות, נווה וצוחר. הישובים יוגדרו ביישובי ספר החל מה-7 באוקטובר 2023 ועד לסיום תקופת הפינוי לפי החלטת ממשלה מספר 988, או למשך שנה (לפי המאוחר מבניהם).

משמעות ההגדרה כישוב ספר לעניין חוק זה היא שעסקים הממוקמים בישובים אלה יהיו זכאים לפיצוי מלא מקרן הפיצויים של רשות המסים בגין הנזק העקיף שנגרם להם בשל אירוע מלחמה או פעולות איבה. בנוסף, הם יהיו זכאים להגיש תביעה בגין נזק עקיף בכל עת, מבלי להידרש לחקיקה מיוחדת של הכנסת, והכל בכפוף לעמידה בתנאי הפסקת פעילות.

כמו כן, במסגרת ההקלות השונות שנתנה רשות המסים מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר 2023, ניתנת לעסקים הממוקמים ביישובי ספר אפשרות לקבל מקדמה על חשבון הפיצוי בגין נזק עקיף, עוד טרם הגשת התביעה.

ההחלטה להכיר בישובים אלה כיישובי ספר לאורך תקופת הפינוי בהחלטת ממשלה, התקבלה לאור עמדת הגורמים המקצועיים בממשלה, כי החלטת הפינוי מעידה על מידת הפגיעה הנרחבת באותם ישובים במהלך מלחמת חרבות ברזל, וכי לפינוי עצמו היו השלכות משמעותיות על הפעילות הכלכלית באותם ישובים.

 

מלחמת חרבות ברזל תביעת פיצויים פיצוי כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד