כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הוארך תוקפם

יזכו לפיצוי מוגדל: 520 ש"ח ליום על כל עובד שנעדר ממקום העבודה

עסקים באזורים שבהם הוטלו הגבלות מחמירות על פעילות כלכלית במלחמת חרבות ברזל יזכו לפיצוי מוגדל גם בגין נובמבר-דצמבר 2023

יזכו לפיצוי מוגדל: 520 ש"ח ליום על כל עובד שנעדר ממקום העבודה
כסף צילום: בחדרי חרדים

ועדת הכספים של הכנסת האריכה היום (שלישי) את תוקפם של מסלולי הפיצוי המוגדל עבור עסקים באזורים שבהם הטילה מערכת הביטחון הגבלות מחמירות במיוחד על הפעילות הכלכלית בשל מלחמת חרבות ברזל. על פי התקנות שאושרו, עסקים ביישובים שבהם חלו הגבלות מחמירות של פיקוד העורף או פיקוד צפון יהיו זכאים לפיצוי מוגדל בגין נזק כלכלי שנגרם להם בשל המלחמה בחודשים נובמבר-דצמבר 2023.

בהתאם לתקנות שאושרו, עסקים ביישובי ספר וביישובים בצפון הארץ שבהם חלו הגבלות של פיקוד צפון, יהיו זכאים לבחור בין פיצוי בגין ירידת המחזורים המלאה (בכפוף לתקרה של 5 מיליון ₪) לפיצוי במסלול "שכר", שבו יפוצו בסכום קצוב של 520 ₪ ליום בגין כל עובד שנעדר ממקום העבודה בשל הנחיות מערכת הביטחון. כמו כן, עסקים ביישובי ספר שבהם חלו הגבלות מחמירות זכאים לבחור להגיש תביעה במסלול "אדום", שבו מוענק פיצוי מלא. 

עסקים בישובים שבהם חלו הגבלות מחמירות והם אינם יישובי ספר או יישובים בצפון הארץ שבהם חלו הגבלות של פיקוד צפון, יהיו זכאים לבחור בין פיצוי בשיעור של 75% מירידת המחזורים בחודשים נובמבר-דצמבר 2023 (בכפוף לתקרות שנקבעו), לפיצוי במסלול "שכר", בסכום קצוב של 520 ₪ ליום לעובד שנעדר ממקום העבודה בגין חודש נובמבר 2023 בלבד. 

כמו כן נקבע כי בעלי עסקים בכל הארץ יהיו זכאים לפיצוי במסלול "שכר" בגין שכר ששילמו לעובדים שנעדרו ממקום העבודה מפני שפונו מביתם בהחלטת ממשלה. פיצוי זה יינתן עד סוף פברואר או עד תום תקופת הפינוי (המוקדם מבניהם).  

הגשת תביעה לפיצויים במסלולים שהוסדרו בתקנות אלה, תיעשה דרך המערכת המקוונת של רשות המסים. האפשרות להגשת תביעות לפי תקנות אלו תיפתח בקרוב ורשות המסים תוציא על כך הודעה לציבור. תנאי מוקדם להגשת תביעה הוא הגשת דו"ח ניכויים ודו"ח תקופתי למע"מ לחודשים נובמבר ודצמבר 2023.

 

תביעת פיצויים פיצוי כספי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד