י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"חשוב לחוסן ולביטחון"

תוספת של יותר ממיליארד שקלים למשרד הרווחה בתקציב 24

תוספת של יותר ממיליארד שקלים למשרד הרווחה בתקציב 24. עשרות מיליוני שקלים יתווספו לשיקום הקהילות שנפגעו במלחמה, הגדלת התמיכה במשפחות בעוני, נוער בסיכון ועוד. 430 מיליון יתווספו לפיתוח שירותים לאנשים עם מוגבלות. השר מרגי: "תוספת התקציב למשרד הרווחה משקפת את החשיבות הגדולה"

תוספת של יותר ממיליארד שקלים למשרד הרווחה בתקציב 24
יעקב מרגי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי ומנכ"ל המשרד ינון אהרוני הגיעו לסיכומים עם משרד האוצר בנוגע לתקציב לשנת 2024. על פי הסיכומים, המשרד יקבל תוספת תקציב של יותר ממיליארד שקלים.

על פי ההסכמות: מינהל שירותים חברתיים ואישיים יזכה לתוספת של 125 מיליון שקלים לשיקום קהילות שנפגעו במלחמה, חוסן קהילתי, הגדלת התמיכה במשפחות בעוני, לחיזוק המענים לאלימות במשפחה ועוד.

מינהל של"ם (שיקום, ליווי ומניעה) יקבל תוספת של 30 מיליון שקלים לטיפול בצעירים ונוער בסיכון ובהתמכרויות. כמו כן, תקבל התכנית הבין משרדית לטיפול בילדים ובבני נוער בסיכון בהובלת משרד הרווחה תוספת של 10 מיליון שקלים נוספים.

מינהל אזרחים ותיקים יקבל תוספת של 45 מיליון שקלים להגדלה והרחבה של שירותי קהילה לאזרחים ותיקים למניעת בדידות ודחיקת גיל התלות.

מינהל מוגבלויות – יקבל את התוספת הגדולה ביותר של 430 מיליון שקלים לצורך פיתוח והרחבה של שירותים בקהילה לאנשים עם מוגבלות במסגרת חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות ותהליך המעבר של דיירים ממעונות לדיור בקהילה.

רשויות מקומיות - יזכו לתוספת תקציב לצורך תקני עו"ס בדגש על רשויות העוטף, והרשויות שקלטו מפונים.

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי אמר: "תוספת התקציב למשרד הרווחה משקפת את החשיבות הגדולה שרואה הממשלה במתן מענה לצרכים החברתיים המרובים שנוספו בעקבות המלחמה. הצלחנו לקבל תוספת תקציבית משמעותית לשנת 24. לצד ההכרח בהגדלה משמעותית של תקציב הביטחון, הממשלה קיבלה את עמדתנו ששירותי רווחה חשובים גם הם לחוסן ולביטחון של האוכלוסייה ובמיוחד לאור האתגרים שעמם אנו מתמודדים"

מנכ"ל משרד הרווחה ינון אהרוני אמר: "התוספות התקציביות שלהן יזכה המשרד יאפשרו לו להוציא לפועל את תכניות עבודה לשנת 2024 כשהן מחוזקות בתוספות תקנים ותקציבי פעילות לאור הצרכים שהתעוררו מאז השבעה באוקטובר. במלחמת חרבות ברזל נוכח הציבור כולו לדעת עד כמה חשובים שירותי הרווחה לחוסן הלאומי, הן ברמה המקומית והן ברמה הארצית".

מלחמת חרבות ברזל תקציב המדינה יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד