כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הגברת התיאום

לאחר ההיתקלות הלילית: משלחת ישראלית יוצאת לקהיר

המשלחת תדון בגורמים ומנגנונים שיגבירו את התיאום בין הצבאות | לוחמת נפצעה הלילה במהלך חילופי אש במה שנחשד כניסיון כושל של הברחת סמים לשטח ישראל, חלקם חמושים

לאחר ההיתקלות הלילית: משלחת ישראלית יוצאת לקהיר
חיילים בגבול מצרים צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

דיווח בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד טוען כי משלחת ביטחונית ישראלית צפויה לבקר הערב (שלישי) בקהיר כדי לדון במצב הביטחוני בגבול, זאת על רקע העימותים שהתפתחו הלילה בגבול לאחר סיכול מוצלח של הברחת הסמים.

עוד נכתב בעיתון הפרו-קטארי, כי המשלחת הישראלית צפויה לדון במנגנונים שנועדו להבטיח שאירועים כאלה לא יחזרו על עצמם, תוך הגברת התיאום בין שני הצדדים.

כזכור, כעשרים חשודים בהם מספר חמושים, הגיעו הלילה משטח מצרים למרחב הגבול סמוך לפתחת ניצנה. לוחמי צה"ל שפעלו במרחב פתחו באש לעבר החמושים, זוהו מספר פגיעות. ההערכה היא שהחשודים הגיעו במטרה להבריח סמים לשטח ישראל.

במהלך חילופי האש, נפצעה לוחמת צה"ל באורח בינוני ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. בהמשך חל שיפור במצבה וכעת היא מוגדרת באורח קל.

ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון הגיב לתקרית האלימה הלילה בגבול מצרים ואמר: "אחרי 7 באוקטובר אין לנו יותר את הפריבילגיה להעלים עין מהיכולות של הצד השני. צריך להתייחס לכל הברחה על הגבול כאל ניסיון חדירת מחבלים ליישוב. אני מצפה מצה"ל לתגבר בכוחות נוספים את האזור ולוודא שיישובנו מוגנים ובטוחים".

 

 

מצרים מלחמת חרבות ברזל תפיסת סמים חילופי אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד