ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אופטימיות בממלכה

שר החוץ הסעודי: עשויים להכיר בישראל אם המשבר הפלסטיני ייפתר

דברים דומים אמר שגריר המדינה בבריטניה: "סעודיה עדיין מעוניינת 'באופן מוחלט' בנורמליזציה של היחסים עם ישראל" | גם שר החוץ האמריקאי בלינקן אמר שיש עוד סיכוי להסכם נורמליזציה

שר החוץ הסעודי: עשויים להכיר בישראל אם המשבר הפלסטיני ייפתר
ישראל סעודיה - מכה הקדושה לאיסלם צילום: Pixabay

שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן התייחס בראיון להמשך המלחמה בעזה ולהשלכה שיש לה על היחסים בין ישראל וסעודיה, ואמר כי הממלכה עשויה להכיר בישראל, אם המשבר הפלסטיני ייפתר.

בהקשר הזה, שגריר ערב הסעודית בבריטניה אמר לפני שבוע ל-BBC כי סעודיה עדיין מעוניינת "באופן מוחלט" בנורמליזציה של היחסים עם ישראל, והזכיר הערות דומות של שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן ושל ראש הממשלה נתניהו.

לאחרונה רבו הדיווחים של כך ששיחות טכניות בין ארה"ב וסעודיה על הסכם נורמליזציה עם ישראל נמשכות בתוך כדי המלחמה, כך על פי שני בכירים אמריקאים ודיפלומט ערבי בכיר. שלושת הפקידים אמרו ל"טיימס אוף ישראל" כי אמנם האינטרסים הרחבים יותר של המדינות המעורבות לא השתנו מאז הפיגוע ב-7 באוקטובר, המחיר של "המרכיב הפלסטיני המשמעותי" של העסקה עלה.

בעוד שישראל התבקשה לפני המלחמה להתחייב באופן מוגבל יחסית להקמת מדינה פלסטינית בסופו של דבר, כעת היא תצטרך ללכת רחוק יותר בהפגנת מחויבות זו תוך אישור החזרת הרשות הפלסטינית לשלטון ברצועת עזה, אשר נתניהו דחה בחודשים האחרונים, כך אמרו שני בכירים בארה"ב. המסר הזה הועבר לישראל על ידי בלינקן במהלך ביקורו בתל אביב ביום רביעי האחרון, כך לפי הדיווח בעיתון.

 

סעודיה אנתוני בלינקן פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד