כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
קטאר הודיעה

הושג הסכם על הכנסת תרופות לחטופים בעזה

משרד החוץ הקטארי הודיע כי הושג הסכם להעברת תרופות לחטופים ברצועת עזה. התרופות יגיעו ליותר מ-100 חטופים ישראלים המוחזקים בשבי בעזה.ישראל תגדיל את כמות הסיוע ההומניטרי

הושג הסכם על הכנסת תרופות לחטופים בעזה
הפגנה בכיכר החטופים צילום: Miriam Alster/Flash90
משרד החוץ הקטארי הודיע כי הושג הסכם להעברת תרופות לחטופים ברצועת עזה. כחלק מההסכם, יועברו תרופות וסיוע נוסף לתושבי עזה. ההסכם בתיווך קטאר וצרפת.

התרופות ייצאו מחר מדוחא על סיפון שני מטוסים צבאיים קטאריים בדרך לעיר החוף אל-עריש בחצי האי סיני במצרים. לאחר מכן הן יועברו לרצועת עזה, כך אמר דובר משרד החוץ הקטארי מג'ד אל אנסארי.

בהצהרה הקטארית נאמר כי מאמצי התיווך של דוחא בין ישראל לחמאס יימשכו "במסגרת המאמצים הקטאריים להביא לסיום המלחמה בעזה".

ישראל מפקחת על ההיבטים הביטחוניים של המבצע, כך אמר בכיר צרפתי ל'טיימס אוף ישראל' והוסיף כי גם הוועד הבינלאומי של הצלב האדום מעורב. אם ההעברה תצליח, צפויה הצהרה משותפת צרפתית-קטרית.

בתמורה ישראל הסכימה להרחיב את כמות הסיוע הרפואי הכלול בסיוע ההומניטרי הנכנס לעזה מדי יום, כך אמר גורם ישראלי ל"טיימס אוף ישראל". מההצהרה הקטארית עולה כי חלק מהסיוע הזה ייכלל במשלוח שיועבר מחר למצרים.

התרופות יגיעו ליותר מ-100 חטופים ישראלים המוחזקים בשבי בעזה. זהו ההסכם הראשון עם חמאס מאז התמוטטות הפסקת האש בת שבוע בסוף נובמבר.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בהנחיית ראש הממשלה נתניהו ובהמשך לסיכום של ראש המוסד ברנע עם קטאר בנושא אספקת התרופות לחטופים הישראלים - מחר צפויים להמריא שני מטוסי חיל האוויר הקטארי למצרים ובהם התרופות שנרכשו בצרפת, על פי רשימה שגובשה בישראל, בהתאם לצרכים הרפואיים של החטופים.

עם הגעת המטוסים למצרים יועברו התרופות על ידי נציגי קטאר אל תוך רצועת עזה אל יעדם הסופי. ראש הממשלה נתניהו ביקש להעביר את הערכתו לכל אלה שסייעו במהלך. ישראל עומדות על כך שכל התרופות יגיעו ליעדן.

 

חמאס תרופות צרפת קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד