כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

גלריה מרתקת: קונצרט מכון תל אביב לחזנות

למעלה מאלף איש השתתפו בסוף השבוע בקונצרט החזנות של מכון תל אביב לחזנות, שהתקיים בהיכל בית הכנסת הגדול בעיר

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

למרות הגשם והקור, ולמרות בעיית החנייה בתל אביב, המוני חובבי החזנות - חרדים, דתיים ואף חילונים, באו להשתתף בערב שכולו חזנות ושירה יהודית אמנותית, בהשתתפותם של החזנים דודו פישר, שי אברמסון, גדעון צלרמאיר, דניאל כלטוב, שלום סלומון, אלי ואלס וראובן פינסקי.

את הקונצרט ליוו מקהלת מכון תל אביב לחזנות בניצוחו של החזן נפתלי הרשטיק, שאליו הצטרף המנצח מאיר בריסקמן המשמש כמורה ועוזר מנצח במכון. על הפסנתר היה המוזיקאי ריימונד גולדשטיין שניהל מוסיקאלית את הקונצרט בידי אמן.

האירוע, שהתקיים בבית הכנסת הגדול בת"א, סימן גם את התחדשותו של בית הכנסת לאור כניסתו של שלמה פיבקו לתפקיד נשיא בית הכנסת.

בין יצירות החזנות הרבות שהושמעו, נשאו דברים ראש העיר תל אביב מר רון חולדאי, הרב הראשי הרב ישראל מאיר לאו, חבר הכנסת שי פירון ודן להט, בנו של ראש העיר המיתולוגי של תל אביב, שלמה להט (צ'יץ) - אשר לזכרו נערך הקונצרט.

להט היה מתומכי החזנות הנלהבים ביותר, ממייסדי הקונצרטים לחזנות בתל אביב ותמך בהקמת מכון תל אביב לחזנות שכבר שלושים שנה מנחיל את תורת החזנות בארץ ובעולם.

בשיחה עם מפיק הערב יעקב גרודקה, הוא חושף ל'בחדרי חרדים' כי "הקונצרט הנוכחי הוא ראשון בסדרת קונצרטים איכותית של מכון תל אביב לחזנות, בניהולו של החזן נפתלי הרשטיק", לדבריו, "כבר בקרוב הציבור הרחב ייחשף לסדרת קונצרטים ייחודית שתשלב את בוגרי המכון הנמנים בשורה הראשונה של העולם החזני בארץ ובעולם".

צילום: קובי הר צבי






















































































גרודקה להט תל אביב חזנות הרשטיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד