י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
דיונים חשאיים

גרמניה בוחנת מסירת פגזי טנקים לישראל

ממשלת גרמניה בודקת מסירת תחמושת לישראל. בגרמניה דווח כי קיימת הסכמה עקרונית לאשר מסירת פגזים מדויקים לטנקים. עם זאת, חלק מהפרטים עדיין לא נסגרו. ישראל גם ביקשה עזרה ממדינות נוספות

גרמניה בוחנת מסירת פגזי טנקים לישראל
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש 90

ממשלת גרמניה רוצה לתמוך בישראל במאבק נגד ארגון הטרור חמאס באמצעות אספקת תחמושת לטנקים. כך דיווח ה'דר שפיגל', הפרטים כבר כמעט סוכמו מאחורי הקלעים, והמטרה של הגרמנים למלא את בקשת ישראל.

הבקשה לאספקת פגי ​​טנקים לישראל התקבלה כבר בנובמבר. מאז דנים הקנצלר, משרד הביטחון, משרד החוץ ומשרד הכלכלה בבקשה בחשאיות מוחלטת.

על פי הדיווח, ישראל ביקשה מגרמניה בנובמבר לאשר מסירה של כ-10,000 פגזים של 120 מילימטר מתוצרת 'ריינמטאל, יצרנית כלי רכב ונשק שבסיסה בגרמניה.

ישראל גם ביקשה עזרה ממדינות נוספות. הנשיא ג'ו ביידן אישר בתחילת דצמבר מסירה של 14,000 פגזי טנקים בעלות של כמאה מיליון דולר, תוך עקיפת אישור הקונגרס.

הממשלה הגרמנית לא רצתה לאשר רשמית כי היא רוצה לספק לישראל תחמושת עבור טנקים. גם שגרירות ישראל הגיבה רק במונחים כלליים לשאלות של דר שפיגל בנוגע לסיוע הנשק המבוקש. "מאז ה-7 באוקטובר, גרמניה עמדה ללא ספק לצד ישראל והביעה את תמיכתה הבלתי מסויגת", אמר השגריר רון פרושאור. "ישראל מודה לגרמניה על כך בהנהגתו של הקנצלר שולץ".

לאחר המתקפה האכזרית של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, גרמניה הדגישה כי ביטחון ישראל הוא חלק מכוח הקיום של גרמניה. הקנצלר שולץ הדגיש שגם משלוחי נשק אפשריים.

אולם עד כה, גרמניה סיפקה לישראל בעיקר ציוד רפואי וציוד הגנה. שני הצדדים הסכימו לא לדבר בתקשורת לגבי הבקשה לשליחת נשק מכיוון שישראל לא רוצה לאפשר הסקת מסקנות לגבי יכולותיה הצבאיות, כך דיווח 'דר שפיגל'.

לאחר ההסכם הבסיסי למשלוח, כעת מתבצעים סיכומים ליישומו. מאחר שהתעשייה הגרמנית כנראה לא יכולה לספק את התחמושת המדויקת הרצויה באופן מיידי, נשקלת האפשרות שהצבא הגרמני יתן תחילה תחמושת ממחסניו. כך ניתן להיענות מיידית לבקשת ישראל. ובהמשך ניתן למלא מחדש את המחסנים של צבא גרמניה על ידי התעשייה בתוך שישה עד שמונה חודשים.

במשרד ההגנה הגרמני דואגים לכך שמלאי התחמושת הדל של הצבא הגרמני יספיק, גם אם ניתן יהיה לחדש אותם מאוחר יותר.

חמאס גרמניה מלחמת חרבות ברזל רון פרושאור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד