כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נדחו עתירות משוחררי עסקת שליט על מעצרם מחדש

שישה ממשוחררי עסקת שליט שנעצרו שוב, עתרו נגד ההחלטה להותירם במאסר; בית המשפט קבע כי הפרו את תנאי שחרורם

אסירים משוחררים, פלאש90
אסירים משוחררים, פלאש90

בית משפט המחוזי נצרת, דחה עתירות של שישה ממשוחררי "עסקת שליט" על ביטול שחרורם.

פסק הדין עוסק בעתירותיהם של שישה ממשוחררי "עסקת שליט" נגד החלטותיה של ועדת השחרורים המיוחדת שדנה בעניינם וקבעה, על סמך מידע מודיעיני בעניינו של כל אחד מהעותרים, כי הם הפרו את התנאים בהם הותנה שחרורם בידי נשיא המדינה, והורתה על השבתם להמשך ריצוי עונשי המאסר שנגזרו עליהם.

העותרים, עלאא א-דין באזיאן, נאסר עבד רבו, איסמעיל חג'אזי, ג'מאל אבו סאלח, רג'ב טחאן, עדנאן מראג'ה, הינם תושבי קבע במזרח ירושלים אשר נדונו למאסרי עולם בגין ביצוע עבירות ביטחוניות חמורות. בחודש נובמבר 2011 שוחררו על יסוד כתבי הקלה שנחתמו בידי נשיא המדינה דאז, מר שמעון פרס, במסגרת עסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט.

ביום 18.6.2014 נעצרו העותרים במסגרת גל המעצרים שנערך במקביל למבצע "שובו אחים" לאיתור שלושת הנערים שנחטפו בגוש עציון - גלעד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח הי"ד. מעצרם של העותרים הוארך לתקופות שונות ובטרם פקעו צווי המעצר בעלי המועד הקצר ביותר, כונסה ועדת שחרורים מיוחדת לדון בבקשות אשר הוגשו בידי היועץ המשפטי לממשלה לבטל את שחרורם המותנה של העותרים. לאחר שעיינה בדו"חות מידע מודיעיניים ובחומר הסודי שהוצג בפניה, החליטה הוועדה על ביטול שחרורם של העותרים.

הרכב של שלושה שופטים מבית המשפט המחוזי בנצרת דחו ברוב דעות לפני ימים אחדים את העתירות לאחר שמצא לגבי כל אחד מהעותרים כי ועדת השחרורים שקלה כראוי את חומר הראיות שהוצג בפניה ומסקנתה כי הופרו תנאי כתב ההקלה וההתחייבות עליה חתמו העותרים בעת שחרורם סבירה. בהתאמה, נקבע כי אין מקום להתערבותו של בית המשפט בהחלטותיה של הוועדה.
עסקת שליט משוחררים בית המשפט מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד