ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
היו להוטים להילחם

בכיר חמאס: "היו לנו מפות לעומק 40 ק"מ ותמונות של מח"טים"

בלילה לפני המתקפה זימנה הנהגת גדודי אלקסאם אלף מחבלים להם דווח על תחילת המבצע למחרת היום. היה עליהם להחליט האם הם מסכימים לצאת לקרב. לדברי בכיר חמאס "איש לא התנגד וכולם היו להוטים להילחם"

בכיר חמאס: "היו לנו מפות לעומק 40 ק"מ ותמונות של מח"טים"
מחבלי חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

חאלד משעל, יו"ר תנועת חמאס, העניק ראיון ארוך ומקיף לפודקאסט של איש התקשורת הכויתי עמאר תקי. להלן מספר נושאים אליהם התייחס.

מתקפת ה-7 באוקטובר: לוחמי חמאס לא היו נכנסים למלחמה לולא היו בטוחים בניצחונם. אולם ההפתעה הייתה ההתמוטטות המהירה של צה"ל והתבוסה המהדהדת שספג מה שמסביר את האכזריות של כוחות צה"ל בתגובתם. מתקפת ה-7 באוקטובר החזירה את ישראל 75 שנה אחורה. למרות ההרס שאליו נחשפים הפלסטינים, הם עדיין בטוחים בניצחון ואין ספק ש"מבול אל אקצא" הוא תחילת קריסתה של ישראל. הוא הדגיש שאחרי ה-7 באוקטובר כל העולם קיבל באופן נכון את המסר של הפלסטינים בדבר זכותם לבנות מדינה, גם אם בתחילה הם הזדהו עם הנרטיב הציוני.

ההכנות למלחמה: ההחלטה לצאת למערכה הייתה החלטה בלעדית של חמאס. הוא הדגיש את ההרמוניה והתיאום המוחלטים לפני המתקפה בין ההנהגה המדינית של התנועה להנהגה הצבאית בשטח. בלילה לפני המתקפה זימנה הנהגת גדודי עז אלדין אלקסאם אלף לוחמים להם דווח על תחילת המבצע למחרת היום והיה עליהם להחליט האם הם מסכימים לצאת לקרב. לדבריו, איש לא התנגד וכולם היו להוטים להילחם. הוא ציין כי ההחלטה על הקרב הייתה ידועה רק לגדודי אלקסאם ולהנהגה, ורק כאשר החלה המתקפה הצטרפו הזרוע הצבאית של הג’האד אסלאמי בפלסטין וארגונים נוספים. הוא הוסיף, כי היו ברשותם מפות מפורטות, תמונות ודגמים של היעדים באזור עוטף עזה בעומק של עד ארבעים ק"מ. כמו כן היו בידיהם תמונות של כמה ממפקדי החטיבות בצה"ל, כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

ההתנקשות בחיי סאלח אל עארורי: ישראל קמה על בסיס הרג והיא משיגה את מטרותיה באמצעים "מלוכלכים" בתוך פלסטין ומחוצה לה. ישראל נמצאת במשבר ברצועת עזה, ואינה מסוגלת להשיג ניצחון אמיתי ועל כן היא רצתה לפעול במקום אחר באמצעות התנקשות באל עארורי כדי להציג תמונה של ניצחון דמיוני. הוא ציין כי לתגובה על ההתנקשות יש יותר מצורה אחת.

חיזבאללה: רק אחרי אותו בוקר של ה-7 באוקטובר החלו אינטראקציה ותיאום עם חיזבאללה וגורמים נוספים. הפלסטינים מבקשים מהאומה האסלאמית למלא את תפקידה ביחס לפלסטין, אך הם לא מציבים לה תנאים. מה שעשה חיזבאללה הוא השתתפות ברף מסוים שעליה הם אסירי תודה. אין ספק שזה היה מועיל והשפיע בעיקר בהסטת חלק מצה"ל לצפון והקלה על רצועת עזה. מה שהיה עד כה היה משביע רצון וטוב, אבל הם נמצאים במערכה קשה ומבקשים עוד תמיכה מכולם כי זה עניינה של האומה כולה.

תורכיה ואיראן: מה שחל על מדינות ערב חל על תורכיה ואיראן, שכן תורכיה היא מדינה גדולה ובעלת השפעה, ועמדתה התפתחה בתקופה האחרונה. גם הסיוע, התמיכה הכספית והפעילות הציבורית בתורכיה היו עצומים, אבל הם מבקשים תמיכה נוספת. לגבי איראן, ציין שהיא תמכה ועודנה תומכת בחמאס כלכלית וצבאית, וחמאס מודה לה ולכל מדינות ערב שתומכות בהם על כך, אבל הם רוצים עוד.

תימן: הוא הודה גם לתימן על תפקידה בשיבוש נתיבי השייט והשפעת הדבר על הכלכלה הישראלית. הוא גם גילה כי ,מוחות עיראקיים" סייעו להם לייצר טילים לפני כ-17 שנים.

מלחמת חרבות ברזל חמאס הג'יהאד האיסלאמי עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד