כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בשמחת הברית

העיתונאי הסביר את פשר השם שבחר לבנו

מגיש 'חדשות 12' עופר חדד חגג ברית לבנו השלישי שנולד לו וקרא לו בשמות מסורתיים מהתנ"ך. בנאום שנשא בסעודת הברית הסביר את פשר שני השמות ישי וישראל בהם נקרא הרך הנולד 

העיתונאי הסביר את פשר השם שבחר לבנו
עופר חדד בשמחת הברית לבנו צילום: מתוך אינסטגרם

העיתונאי ומגיש 'חדשות 12', עופר חדד חגג אתמול (שלישי) ברית לבנו השלישי, אחרי בן ובת, ויקרא שמו בישראל: ישי ישראל.

חדד נאם בסעודת הברית שנחגגה במלון מצודת דוד בירושלים והסביר את הבחירה בשם שהייתה משמעותית מאוד עבורו ועבור אשתו. "בשבוע שעבר, ביום שני בשעה 18:33, בדיוק בשעה ובתאריך שהודי ואני עמדנו מתחת לחופה, יצא לאוויר העולם תינוק מתוק, בננו השלישי, אח לאיל נפתלי ולליבה חביבה.

ערכנו הבוקר את הברית בתקופה מורכבת לעם ישראל ולמדינת ישראל, הלב היה קצת חצוי, אבל היה לנו ברור שאנחנו מקיימים את האירוע על הזכות להביא חיים לעולם ולעם שלנו בתקופה הזו. ידענו שהשם שנבחר יקפל בתוכו גם את התקווה שלנו לימים האלו ולעתיד שאליו יגדל ישי ישראל.

ישי הוא אבי דוד, נצר לשושלת רות המואביה ובועז, שושלת מלוכה שיצאה ממעשה החסד אולי המוכר והאיקוני ביותר בתנ"ך: רות, המואביה, האלמנה, שלא הספיקה להקים בית משלה ובכל זאת שדבקה בחמותה נעמי בניגוד לכל היגיון, וזכתה למקום של כבוד בעמנו כמייסדת המלכות החשובה ביותר.

הגמרא במסכת שבת מעידה על ישי שהיה מארבעה אנשים שמעולם לא חטאו, יש מי שדרשו על ישי, שראשי התיבות של השם ישי הוא "יחד שבטי ישראל", וזה מסביר את הגנטיקה הערכית, הרוחנית שמביאה אותו לזכות שיוצא חלציו הופך למלך ישראל, ה-מלך, הבלתי מעורער.

מה שהפך את דוד לכזה, זה הסיפור שלו, המלך שהחל כמלך יהודה ויכול היה להישאר מלך יהודה, אבל פעל אחרת, בניגוד לחוקי המשחק. לאורך כל ספר שמואל ב' דוד עושה מאמץ שמנוגד למשחקי הפוליטיקה ומנסה שלא לבוא חשבון עם מי שרדפו אותו, שאול המלך וממשיכיו.

דוד המלך לימד אותנו מלוכה של ויתורים למען אחדות העם, למען שלום העם, בניו, אוהביו ודורשי שלומו יצאו נגד חלק מההחלטות שלו, אבל הוא המשיך במאמציו לאחד את הממלכה, וממלך יהודה הוא הופך למלך ישראל.

נאחל לישי ישראל, שיזכה למלא בחייו את משימת חיינו, את צו השעה, למצוא את הדרך לחבר את יחד שבטי ישראל, נמצאים כאן איתנו אנשים מעולמות שונים, שמה שמחבר אותם זו חברות, ואהבה לעם, לארץ ישראל, ולמדינת ישראל. ונתפלל מכאן שנזכה לניצחון גדול על אויבינו, ולניצחון גדול על נגע המחלוקת שפשה בעם שלנו.

תודה לקב"ה על הזכות להביא עוד חיים למשפחה ולעם ישראל. תודה רבה לאשתי, השותפה והאמא שאין שנייה לה תודה רבה לכל מי שהגיע לשמוח איתנו בשעת בוקר מוקדמת ושרד את הפקקים בדרך לבירה". כך חדד.

מזל טוב, אושר ובריאות עד אין קץ.

ברית מילה עופר חדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד