ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
עדכונים שוטפים

2 חיילים נפלו, 2 נפצעו; מחבלים חוסלו מהאוויר בבלאטה וטולכרם

הותרו לפרסום שמותיהם של שני נופלים נוספים: זכריה פסח הבר ויאיר כץ ששירתו בגדוד 87 בחטיבת המחץ (14) נפלו בקרבות. שני חיילי מילואים נוספים נפצעו קשה בצפון הרצועה. דיווח על פלסטינים שנהרגו בתקיפה אווירית של צה"ל ליד מחנה הפליטים בלאטה ובטולכרם

2 חיילים נפלו, 2 נפצעו; מחבלים חוסלו מהאוויר בבלאטה וטולכרם
לוחמי קומנדו ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל": רס"ר (מיל') זכריה פסח הבר, בן 32, מירושלים. רס"ם (מיל׳) יאיר כץ, בן 34, מחולון. שני הלוחמים מגדוד 87, חטיבת המחץ (14), נפלו בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, לוחם במילואים בגדוד 52, עוצבת עקבות הברזל (401), נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. כמו כן, חובש קרבי במילואים בגדס"ר 6261, חטיבה 261, נפצע באורח קשה בעוטף עזה.

זכריה פסח הבר, (מימין) ויאיר כץ הי"ד

צה"ל תקף אתמול לקראת חצות באמצעות מטוסי קרב, טנקים וארטילריה מספר תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בכפרים חולה, מרווחין ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. לאחר שזוהו מספר שיגורים לעבר המרחבים רמות נפתלי, שושן, שתולה והר מנור. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

בתוך כך, בפעילות משותפת של צה"ל ושב״כ חוסלה מהאוויר חוליית מחבלים, בראשה עמד עבדאללה אבו שלאל. החולייה חוסלה סמוך למחנה בלאטה בשכם שבחטיבת שומרון, והייתה אחראית על אחת מתשתיות הטרור המרכזיות ביהודה ושומרון.

עדכונים שוטפים:

11:00 - דיווחים פלסטיניים: מטוס צבאי קטארי שנושא תרופות הגיע לנמל התעופה באל-עריש כחלק מההסכם

10:50 - חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף משורותיו שחוסל, ה-162 מתחילת המלחמה

10:40 - שוב תקיפה מהאוויר ביו"ש: חוליית מחבלים חוסלה בטולכרם

10:15 - בחסדי שמים, צה"ל חשף יותר מעשרה מטעני חבלה במחנה הפליטים טולכרם: כמו בג'נין ובנור א-שמס, המחבלים הטמינו את המטענים בצירים, בתוך האספלט, בכדי שיתפוצצו בעת שכלי הרכב צבאיים עוברים מעליהם.

09:30 - הפלסטינים מדווחים שתקשורת האינטרנט, הסלולר והטלפוניה ברצועה עדיין מושבתות זה היום השישי ברציפות (אבו עלי).

09:00 - בצה"ל הודיעו שהצליחו להגיע למשגרי הרקטות שמהם בוצע אתמול מטח של כ-25 רקטות לעבר נתיבות במרכז הרצועה. שלושה משגרים, עשרה קנים, בתוך האדמה, ורקטות מוכנות לשיגור עם מנגנון הפעלה מרחוק

08:30 - היום משעות הבוקר עד שעות הערב יתקיים תרגיל צבאי בשמי העיר אילת, בו טיסן צבאי יטוס במרחב העיר לצורך בדיקה שגרתית ע"י צה"ל. הפעולה מתואמת עם גורמי הביטחון במרחב.

08:00 - ראש המוסד סיכם עם קטאר כי התרופות יועברו לחטופים היום. במסגרת העסקה, ישראל תקבל הוכחות לכך שהדבר בוצע. התרופות יישלחו בשני מטוסים של חיל האוויר הקטארי. לדיווח המלא>>

07:45 - ארצות הברית צפויה להחזיר את המורדים החות'ים, לרשימת ארגוני הטרור של המדינה. כך אמרו גורמים רשמיים בארה"ב. החות'ים הוסרו מרשימה זו בפברואר 2021 על-ידי ג'ו ביידן, כחודש לאחר שהוכנסו אליה על-ידי דונלד טראמפ. ביידן אמר בשבוע שעבר שהחות'ים הם "ארגון טרור".

07:00 - הסנאט האמריקני דחה הלילה את ההצעה לפתוח בחקירה על הפרת זכויות אדם שכביכול ישראל מבצעת במלחמה נגד החמאס. ההצעה של הסנאטור היהודי ברני סנדרס קראה למזכירות המדינה האמריקנית לפרסם תוך 30 ימים דוח שיקבע האם ישראל מפרה זכויות אדם. הבית הלבן הבהיר כי הוא מתנגד להצעה.
חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד