כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מעשה חלם

בגלל חשש מזיופים: העולים החדשים מתקשים להנפיק רישיון נהיגה

עולים חדשים לא יכולים להמיר את רישיון הנהיגה שלהם לרישיון ישראלי, אלא אם ישובו למדינה שעזבו ויקבלו שם חותמת מיוחדת של נוטריון. הסיבה: חשש מפני זיופים

בגלל חשש מזיופים: העולים החדשים מתקשים להנפיק רישיון נהיגה
רשיון נהיגה בריטי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

עולים חדשים שהגיעו לישראל מטעמים ציוניים ומטעמי יהדות לא יכולים להמיר את רישיון הנהיגה שלהם לרישיון ישראלי, אלא אם ישובו למדינה שעזבו ויקבלו שם חותמת אפוסטיל, כלומר חותמת מיוחדת של נוטריון, כך נחשף השבוע בוועדת העליה והקליטה.

לפי הודעת הוועדה: "נוהל פנימי שמשרד התחבורה הפיץ בין לשכות משרד הרישוי ברחבי הארץ ונחשף בוועדת העלייה והקליטה גרם לכך שעשרות אלפי עולים נדרשים לשוב למדינות מוצאם ולשלם סכומי כסף גבוהים בניסיון להחתים את רשיונם בחותמת אפוסטיל".

אנשי משרד התחבורה טענו שהסיבה לסירובם להמיר את רישיון הנהיגה הזר לרישיון ישראלי הוא החשש מפני זיופים. ואולם, לדברי יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת עודד פורר: "מדובר בהחלטה לא חוקית בעליל, מייצרים נוהל בלי לעדכן את הציבור ומטרטרים את כולם בלי תכלית". עוד ציין פורר: "עולה חדש מגרמניה ביקש להמיר רישיון הנהיגה הזר שלו ונאמר לו שהוא צריך להוציא חותמת אפוסטיל על הרישיון הגרמני שלו דבר שמצריך מהעולה לטוס חזרה לגרמניה כי שגרירויות בארץ לא מוציאות חותמות אפוסטיל. הפונה היה זכאי לנהוג שנה בארץ עם הרישיון הבינלאומי שלו וזאת הסתיימה אתמול. שנה הוא הסתובב חופשי עם רכבו ועכשיו בגלל שאין לו את החותמת הזאת הוא לא יכול לנהוג בארץ".

לדברי חבר הכנסת לשעבר דוב ליפמן: "קיבלנו ב'יד לעולים' מאות פניות מעולים לעמותה שנדרשו מלשכות בכל הארץ להמציא את האפוסטיל וגם הפקדים בארצות הברית לא הבינו מה הם מבקשים מהם בכלל. התשובה הרשמית שקיבלנו שזה מתחיל באמצע פברואר אבל כבר בכל הלשכות בארץ זאת דרישת חובה. ממשרד התחבורה הבנתי שיש בעיה עם עובדים זרים אז תטפלו בהם".

בשורה התחתונה, נכון לרגע זה בעיית המרת רישיונות הנהיגה הזרים לרישיונות ישראלים טרם זכתה למענה הולם של משרד התחבורה. אנו מבטיחים לעדכן כאשר הדבר יקרה.

 

 

משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד