א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
דרישות לא הגיוניות

אבי החטוף באמירה אמיצה: "הדם של הבן שלי לא יותר כחול"

ירון אור, אביו של אבינתן שנחטף מהמסיבה שנערכה בסמוך לקיבוץ רעים טוען כי המדינה איננה יכולה לעמוד בדרישות של סינוואר לעסקה

אבי החטוף באמירה אמיצה: "הדם של הבן שלי לא יותר כחול"
הפגנת משפחות החטופים צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90

ירון אור, אביו של אבינתן אור שנחטף לעזה מהמסיבה ברעים, אמר הבוקר (רביעי) בראיון ל׳גל״צ׳ כי "המדינה לא יכולה לעמוד בדרישות סינוואר לעסקה. אף אחד לא יכול להרשות לעצמו לחזור למה שהיה - לא תושבי הדרום ובוודאי לא מי שלחם ונפל. הדם של הבן שלי לא כחול יותר מהדם של אלה שנהרגו במלחמה ובטבח, או עלולים להיהרג בהמשך".

בראיון שהעניק לפני שבוע אמר כי "ההנחה של הצבא היא שאבינתן בחיים. הודיעו לנו מראש שלא ידווחו על עוד נתונים כדי לא לחשוף מידע. אנחנו שמחים כרגע בהנחה הזו". הוא גם התייחס לסוגיית העברת הסיוע ההומניטארי לעזה ואמר כי "לא יכול להיות מצב שבו החטופים לא מקבלים שום סיוע הומניטרי וביקורים של הצלב האדום. אף אחד לא יודע מה מצבם ולפי העדויות הוא עגום ביותר. במקביל אנחנו מזרימים סיוע הומניטרי, כביכול לתושבי עזה, אבל ראינו שהוא מועבר למחבלים של חמאס ונחטף מידיהם של האזרחים. זו טעות שעשינו במשך שנים רבות כשהעברנו כספים לעזה מתוך הבטחה שידעו כיצד לעקוב אחריהם. כיום כולנו יודעים שכל הכספים הללו שימשו לבניית המנהרות ולאגירת התחמושת נגדנו. זה דבר הזוי".

עוד אמר: "כשהייתה פגישה עם ראש הממשלה חלק מהמשפחות העלו את הטענה הזו והתשובה הייתה שאם יהיה כאוס הומניטרי בעזה, יהיה לנו קושי להמשיך להילחם ,בגלל הלחץ של אומות העולם. אני אומר שעם כל הכבוד לאומות העולם, אף אחד לא מנע את ה-7 באוקטובר והצליח להוציא את החטופים מידי חמאס. ארגון הטרור עושה מה שהוא רוצה בגיבוי איראני. הגיע הזמן לעמוד מול אומות העולם ולומר - אם אין סיוע הומניטרי לחטופים, אין סיוע הומניטרי לעזה. שיהיו רעבים כמו שהילדים שלנו שבידיהם רעבים", סיכם.

חטופים מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד