כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

כ"ק מרן האדמו"ר מרחמסטריווקא יצק אבן פינה למרכז הרפואי-השיקומי החדש של רשת 'עלה'

במעמד מרומם במעונו של כ"ק מרן האדמו"ר מרחמסטריווקא שליט"א, נוצקה אבן הפינה למרכז הרפואי-שיקומי 'עלה זהב' שמקימה רשת 'עלה' בימים אלה | המרכז הרפואי הענק עתיד לתת מענה מיטבי לאלפי משוקמים, הן במחלקות ייעודיות באגפי השיקום השונים והן באשפוז יום שיקומי | מייסד ומנכ"ל רשת 'עלה' הרב יהודה מרמורשטיין: "המחסור במיטות אשפוז בעיקר לצעירים סיעודיים, הינו חמור ביותר"

כ"ק מרן האדמו"ר מרחמסטריווקא יצק אבן פינה למרכז הרפואי-השיקומי החדש של רשת 'עלה'
עלה ברחמסטרוויקא צילום: באדיבות המצלם

מצוקת מיטות האשפוז והעומס על אגפי הטיפול השונים בבתי החולים השיקומיים בישראל עתידה לקבל מענה הולם, עם הקמתו של המרכז הרפואי-שיקומי 'עלה זהב' של רשת 'עלה' לילדים ואנשים עם מוגבלויות, שעתיד לקום על פני שטח בן מספר דונמים, בקומפלקס ענק שגודלו יותר מ-22 אלף מ"ר, במרחק נסיעה קצר מכל ערי המרכז.

המרכז הרפואי-שיקומי החדש של 'עלה' יעניק מענה מקצועי, חדשני ומיטבי לכלל האוכלוסייה המתמודדת עם מוגבלויות, תוך שימת דגש על הזכות לחיים בכבוד ולכישורי חיים.

כחלק מתהליך הבנייה הנהלת 'עלה' מתקבלת בימים אלה בבתיהם של גדולי ישראל, כאשר השבוע עלתה משלחת נכבדת למעונו של כ"ק מרן האדמו"ר מרחמסטריווקא שליט"א. מייסד ומנכ"ל רשת 'עלה', הרב יהודה מרמורשטיין, הציג בפני האדמו"ר את חזון המרכז הרפואי-שיקומי שיעניק מענה לכלל האוכלוסיה הזקוקה לאגפי השיקום השונים, ובכלל זה, ציין הרב מרמורשטיין, "אותן נשמות יקרות שהפקיד בידינו הקב"ה, מתמודדים עם אתגרים שונים כאוטיזם, תסמונות דאון, שיתוק מוחין, מוגבלות שכלית התפתחותית ובמוגבלויות הכרוכות במורכבות רפואית מאתגרת".

הרב מרמורשטיין ציין עוד באוזני האדמו"ר, כי רשת 'עלה' מעניקה כבר מזה 40 שנה רצף של שירותים ברמה הגבוהה ביותר בתחום השיקום, הדיור והחינוך למאות ילדים ובוגרים עם מוגבלויות בכל רמות התפקוד, ומאפשרת לחניכים להגיע להישגים מרשימים ומלאי משמעות, בזכות מסירותם של הצוותים המקצועיים, המתנדבים וההורים.

מנהל הרשת, הרב שלמה מרמורשטיין הוסיף, כי "המרכז החדש יכלול ארבעה אגפים מרכזיים, אגף שיקום שיתמחה בסוגי שיקום שונים: שיקום אורתופדי, נוירולוגי, פודיאטרי ונשימתי, ויכלול ציוד חדיש וצוות מובחר של כלל המקצועות הנדרשים לכך. מלבד זאת יכלול אגף השיקום בריכה טיפולית, חדר כושר שיקומי ומכון פיזיותרפיה; כמו כן בקומפלקס הענק שיוקם, ייכללו אגף סיעוד צעירים המיועד לתת מענה לצעירים מתחת גיל 40, שמאות (!) מהם שוהים כיום במחלקות גריאטריות ואינם זוכים לטיפול המיטבי עבורם; אגף סיעודי מורכב ואגף לאשפוז יום שיקומי, שכולם נועדו להצמיח תקווה, ולשקם את הזקוקים לכך במהירות האפשרית".

כ"ק האדמו"ר מרחמסטריווקא התרגש מאוד לשמוע על פעילותה החשובה של הרשת, ובעיקר נרגש להתבשר על המיזם הענק, בהקמת המרכז הרפואי-שיקומי. האדמו"ר אף סיפר לרב מרמורשטיין, כי בפניות רבות שהוא שומע בקבלת הקהל, הוא למד עד כמה רב הקושי במציאת מקומות פנויים במרכזים שיקומיים ועל כן, הוא הביע את שמחתו על היוזמה הכבירה שהצורך בה רב עד מאוד.

לאחר מכן יצק כ"ק האדמו"ר מרחמסטריווקא מלט לאבן הפינה, חתם על מגילת היסוד, ובירך את ראשי הרשת, כי "בעז"ה הבניין יושלם כמתוכנן, כפי שראוי הן לילדים חולים והן עבור יהודים הזקוקים לשיקום, ושתזכו להצלחה רבה ולסייעתא רבא מן שמיא".

עלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד