י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
חצי גדוד עזב

מילואימניקים נדרשו להיכנס לעזה ללא אימון מספיק

מילואימניקים סיפרו כי באמצע האימון הודיעו להם שהם נכנסים לעזה - זאת מבלי שהתאמנו די הצורך, וכאשר יש להם מחסור בציוד. צה"ל: "מוכרים פערים לוגיסטיים ורפואיים שנמצאים בטיפול"

חיילי מילואים
חיילי מילואים צילום: דובר צה"ל

מילואימניקים שזומנו לאימון לקראת הקמת חטיבת "השומר" - שמתוכננת להגן על יישובי העוטף ואיו"ש, התלוננו על חוסרים בציוד ובכוח אדם, וטענו כי התבקשו להיכנס לרצועת עזה מבלי שהשלימו את האימון כנדרש, כך דווח ב"כאן 11".

אחרי שהתעוררה מהומה כאשר המג"ד דיווח על התכנון להיכנס לעזה, הוא אמר כי מי שאינו מרגיש מוכן מוזמן לעזוב. לפי עדויות חיילים, חצי מחיילי הגדוד עזבו באישור מפקדיהם.

ג' אמר בריאיון ל"רשת ב'": קיבלנו צו 8 והגענו. אמרו שהייעוד שלנו הגנה על יישובים. אחרי שבוע של אימון שמתנהל בצורה ביזיונית, ללא תחמושת, ללא קצינים וכל ההתארגנות לוקה בחסר, פתאום אמרו לנו שיש פקודה שצה"ל צריך שניכנס לרצועה לטיהור בתים. היינו בהלם. כולנו לוחמים, אישית הייתי בנח"ל, כל השאר מחטיבות חי"ר לשעבר - אבל שנים לא עשינו מילואים. רובנו היינו מוסמכים על 'תבור', קיבלנו M16 שהתפרק לנו בידיים. לא הייתה תחמושת להתאמן. לא היו כדורים. לפני תרגיל מחלקה אנשים יורים שש מחסניות - אספנו כדורים מהרצפה, כדי שיהיה לנו מה לירות".

לוחם נוסף סיפר: "היו אנשים שהתאמנו ללא מדים. יש חיילים שעד יום וחצי לכניסה לא היו להם חולצה ב' או נעליים. הציוד לא היה ציוד אימונים. ראינו מגדל קלפים שעומד על קרעי תרנגולת. גדוד שאמור למנות ארבע פלוגות, מונה בקושי פלוגה וחצי, פלוגה בלי ס' ובלי מ"פ. אין חובשים, אין וסטים, הלוחמים לא מכירים אחד את השני. לא מובן איך רצו להכניס כזה כוח לרצועה - לא כשיר במלוא מובן המילה".

גורמי צבא אמרו ל"כאן 11": "מדובר באירוע מנוהל היטב. הגדוד נמצא בכשירות אחרי אימון, חתמו על הכשירות של הגדוד במגוון משימות. אנחנו לא הולכים עם הראש בקיר, אנחנו עומדים מאחורי זה שמדובר אמנם ברצועת עזה, אבל זו משימת הגנה בשטח הרצועה בשטח שכבר נכבש, כמו פעילות באיו"ש. המשימה הותאמה ליכולות הגדוד. יש לוחמים רבים שביקשו להיכנס לרצועה ולהצטרף לכוחות, אנחנו מאמינים בסד"כ. לא מצאנו פערים בציוד. ביקשנו לתרום את תרומתנו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "חטיבת 'השומר' הנה חטיבת מילואים שהוקמה לפני כחודש בצל המלחמה, כמענה לצורך מבצעי בהגנה. מוכרים פערים לוגיסטיים ורפואיים אשר נמצאים בטיפול. תחמושת וציוד קבועים עתידים להגיע לחטיבה בהקדם ובהתאמה לצורך המבצעי. הפערים הרפואיים אינם פוגעים בכשירות וברף המבצעי ונמצאים בפיתוח מתמשך. עד להשלמת החסר, לכל משימה ניתן מענה רפואי ייעודי מותאם. חיילים אשר אינם הכרחיים לאימונים ומשימות ספציפיות, שוחררו לביתם תוך מתן דגש על כשירות גבוהה. החטיבה מורכבת מאנשי מילואים ממגוון יחידות שונות ומוכשרת להתמקצעות בהגנה מרחבית. ייעודה אינו תמרון בשטח רצועת עזה, אך משימות מסוימות בתוך שטח הרצועה נבדקות בהתאם לרף ואיכות ובמקרה הצורך מיושמות".

מילואים מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד