כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הפתעה בבלגיה

ציורים בשווי 900,000 דולר שנגנבו בת"א, התגלו במרתף באנטוורפן

ציורים שנגנבו מאספן אמנות בתל אביב בשנת 2010 ושווים מוערך ב-900,000 דולר, התגלו במרתף בבית באנטוורפן - בלגיה. לפני מספר ימים פשטה המשטרה על שתי כתובות, בהן ביתו של החשוד. הוא ואשתו נעצרו

ציורים בשווי 900,000 דולר שנגנבו בת"א, התגלו במרתף באנטוורפן
כוחות בזירה צילום: משרד ההגנה הבלגי

משטרת בלגיה גילתה ציורים גנובים של פיקאסו ושאגאל במרתף בעיר אנטוורפן, כך מסרו הרשויות המקומיות והוסיפו כי יצירות האמנות עדיין במצב טוב. הציורים של פיקאסו ושל שאגאל, נגנבו מאספן אמנות בתל אביב בשנת 2010 ושווים כ-900,000 דולר.

בזמן הגניבה נגנבו גם תכשיטים בשווי 680,000 דולר, אך רק הציורים נמצאו. המשטרה המקומית פתחה בחקירה כאשר מקור הודיע ​​להם כי אזרח בלגי מציע את שתי היצירות למכירה. התובע המקומי אמר כי החשוד המרכזי נעצר.

בסוף 2022 הגיע מידע הודעה למחלקת הפשע המאורגן של המשטרה הפדרלית בבלגיה, כי בלגי, המתגורר בנאמור בירת אזור ולוניה בבלגיה, מציע למכירה את שני הציורים. המשטרה פקחה עין על החשוד במשך חודשים, כדי לקבוע שאכן יש ברשותו את הציורים והם מקווים לגלות היכן.

לפני מספר ימים פשטה המשטרה על שתי כתובות, בהן ביתו של החשוד בנאמור. הוא ואשתו נעצרו, אך לא היה זכר לציורים הגנובים. נמצא סכום כסף גדול. האיש הודה כי הציורים ברשותו, אך סירב לומר היכן החביא אותם.

אך במהלך חיפוש המשטרה גילתה את הציורים במרתף באנטוורפן. הם הוחזקו שם בשתי קופסאות עץ כדי למנוע נזק. במשטרה אומרים כי אכן אין נזק וכי הם עדיין במסגרת המקורית.

פיטר ברנרטס מבית המכירות הפומביות ברנרטס כינה את זה יוצא דופן שמוצאים ציורים גנובים, ועוד יותר חריג שהם במצב טוב. "כל השבחים למשטרה בנאמור שהצליחה לעשות את זה. פשעי האמנות לא בראש סדר העדיפויות, זו באמת דחיפה עבורנו".

 

 

תל אביב בלגיה ציור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד