י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
הפעילות האחרונה

יאיר כץ הי"ד: "מקווה שכל המוות הזה לא יהיה לשווא"

זאת הייתה אמורה להיות הפעילות האחרונה שלהם בעזה כשלאחריה הם יוצאים ומשתחררים | אימו: "מקווה שכל המוות הזה לא יהיה לשווא, שנהיה עם מלוכד ולעשות ריסטרט למדינה".

יאיר כץ הי"ד: "מקווה שכל המוות הזה לא יהיה לשווא"
רס"ם במילואים יאיר כץ הי"ד צילום: דובר צה"ל

יאיר כץ הי"ד מחולון נפל בקרב ברצועת עזה, כך התיר הבוקר (רביעי) דובר צה"ל לפרסם. שני האחים שלו נמצאים במילואים בעזה אף הם כאשר אחד קצין בנחל והשני בשריון. הוריו, עדנה ויוגב, סיפרו כי "שלושת הילדים שלנו בלחימה מה-7 באוקטובר. יאיר הוא הקטן ושני אחים גדולים שלו נלחמים בצפון. יאיר הוא הקטן והמורעל שביניהם. הוא לוחם בשריון. ביום שישי האחרון הם יצאו מעזה סיימו מוקדם ובשעה 16:00 אמר אמא אני בדרך הביתה. הוא הגיע לחופשה קצרה בבית איתנו וחזר במוצאי שבת לצבא. זכינו לפגוש אותו".

עוד סיפרה כי "הוא סיפר שזאת הפעילות האחרונה שלהם בעזה והם יוצאים ומשתחררים מהמילואים. זו באמת הייתה האחרונה כשאתמול בערב הגיעו מצה"ל וסיפרו לנו שנפגעו מנ"ט". 

אחיו, יואב, ספד לו: "יאיר לא אהב לעשות דברים בדרך הקלה, כאילו מבחירה היה לוקח את דרך הקשה והארוכה בגלל זה כל ההישג היו יותר נחשבים. חזר כתלמיד לכיתה י' והספיק לסיים בגרויות. אחרי שקיבל שחרור בגלל סעיף נפשי, הפך עולמות כדי להתגייס לשריון. הוא סיים 3 שנים בסדיר ותואר במדעי המחשב תוך כדי שלמד לבד. הוא לימד את עצמו לנגן בגיטרה מיוטיוב ולמד לבד לאלף כלבים".

אימו אמרה כי ״אני מקווה שכל המוות הזה כל החיילים שנהרגו והחיילים שנפצעו וכל האזרחים שנהרגו לא יהיה לשווא, שנהיה עם מלוכד ולעשות ריסטרט למדינה״.

חייל נהרג עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד