כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סמוך למנהרה שהותקפה

צה"ל למשפחות רון שרמן, ניק בייזר ואליה טולדנו: "לא ניתן לקבוע את סיבת מותם"

נציגי צה"ל הציגו למשפחות את עיקרי הדו"ח הפתולוגי וממצאים מחילוץ הגופות | בסמוך למקום בו נמצאו הגופות, הותקפה המנהרה בה חוסל מפקד החטיבה הצפונית של עזה. מהתחקיר עולה כי במהלך התקיפה צה"ל לא ידע על המצאות חטופים באזור | אימו של רון הי"ד נגד הצבא

צה"ל למשפחות רון שרמן, ניק בייזר ואליה טולדנו: "לא ניתן לקבוע את סיבת מותם"
ניק בייזר ורון שרמן צילום: באדיבות המצלם

נציגי צה"ל הגיעו אתמול (שלישי) למשפחותיהם של החטופים החיילים סמל רון שרמן ורב"ט ניק בייזר זיכרונם לברכה, ועדכנו אותם בממצאים אודות נסיבות מותם בשבי חמאס. נציגי צה"ל הציגו למשפחות את עיקרי הדו"ח הפתולוגי וממצאים מחילוץ הגופות.

גופותיהם חולצו מתוך מנהרת חמאס בפעילות כוחות צה"ל בג׳באליה ביום 14 בדצמבר 2023, יחד עם גופתו של אליה טולדנו זכרונו לברכה. כמו כן, ביום 12 בדצמבר 2023 חולצו מאותו אזור גופותיהם של עדן זכריה ורס"ב זיו דדו זיכרונם לברכה שנרצחו על ידי חמאס בשבעה באוקטובר.

בסמוך למקום בו נמצאו הגופות, הותקפה המנהרה בה חוסל מפקד החטיבה הצפונית של עזה, אחמד ע'רנדור. מהתחקיר עולה כי במהלך התקיפה צה״ל לא ידע על המצאות חטופים במרחב. כמו כן, הכוחות מצאו את גופותיהם בסריקות במנהרה וללא מודיעין מקדים על הימצאותם שם.

מהדו"ח הפתולוגי עולה כי לא נמצאו על גופם סימני חבלה או ירי, כך שלא נהרגו כתוצאה מפגיעה ישירה של התקיפה. בעקבות מצבן של הגופות, לא ניתן לקבוע את סיבת המוות. בשלב זה לא ניתן לשלול או לאושש שנהרגו כתוצאה מחנק, חניקה, הרעלה או מהיבטים שיוריים של תקיפת צה"ל או פעולה של חמאס. נלקחו דגימות לביצוע המשך בדיקת טקסולוגיה, אשר ייתכן וילמדו פרטים נוספים בהמשך. כאמור, בשלב זה לא ניתן לקבוע את סיבת המוות.

נציגי צה"ל הדגישו בפני המשפחות שבמהלך התקיפה באזור התת-קרקע לא היה מידע על הימצאות חטופים במקום.

צה"ל ומפקדיו משתתפים בצער המשפחות, מלווים אותן וימשיכו לעדכן אותן בכל מידע מאומת וממצאים חדשים.

אימו של רון שרמן, מאיה, פרסמה אתמול פוסט בו האשימה את צה"ל בכך שרצח את בנה. "תוצאות התחקיר: רון אכן נרצח", כתבה. "לא על ידי החמאס. תחשבו יותר לכיוון אושוויץ והמקלחות אבל בלי נאצים ובלי חמאס כגורם. לא ירי בשוגג, לא דוצ, רצח בכוונה תחילה, הפצצות עם גזים רעילים".

מלחמת חרבות ברזל צה"ל עזה חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד