כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

דרעי בדרום: "נתמוך רק במי שידאג לשקופים"

יו"ר ש"ס סייר במפעלים, בתי חולים ומוסדות חינוך בדרום וחזר על מסר 'השקופים' • "ש"ס זה לא רק חרדים עם כובעים וחליפות"

דרעי בדרום: "נתמוך רק במי שידאג לשקופים"

יו״ר תנועת ש"ס, אריה דרעי, ערך הבוקר (ב) סיור בבית החולים סורוקה ובמפעלים בנתיבות ושדרות, ובמהלכו הצהיר כי יילחם במו״מ הקואליציוני הבא לטובת הבאת רופאים נוספים לדרום והעלאת שכר המינימום ל-30 שקלים לשעה.

בנוסף התחייב דרעי כי ״נתניהו או הרצוג, רק מי שידאג לעניים, ייענה לדרישות שלנו ולא יראה את העניים כשקופים יזכה לתמיכה שלנו בקואליציה הבאה״.

דרעי פתח את סיורו בבית החולים סורוקה שם אמר כי ״תושבי הפריפריה חיים פחות שנים מתושבי המרכז, סובלים יותר במהלך השנים הללו ונהנים מפחות שירותים רפואיים לעומת מדינת המרכז״.

דרעי התייחס בדבריו יחד עם ח״כ יעקב מרגי, יצחק ועקנין ויצחק כהן מש"ס למחסור ברופאים ואמר כי הוא ידרוש במו״מ הקואליציוני הבא להמשיך את תכנית הענקת המענקים להבאת רופאים לפריפריה.

״איציק כהן השיג כסגן שר האוצר לשעבר עשרות מיליוני שקלים בהסכם הרופאים הקודם להבאת רופאים טובים לבתי החולים בפריפריה, אולם עדיין חסרים פה רופאים ומיטות״. לדבריו, ״כולם דיברו אתמול על העומס במסדרונות בבתי החולים אבל פה בפריפריה יש יותר עומס, יותר חולים ופחות שירותים טובים ממדינת המרכז וגם בסוף חיים פחות טוב״.

בין הביקורים קפץ דרעי לפגישה עם בני נוער הלומדים במסגרות של ש״ס בבאר שבע ונחשף למצוקות של בני הנוער. הנערים סיפרו לדרעי במפגש בגן המשחקים הסמוך למסגרת החינוך שלהם כי הם לא זוכים ללימודי אנגלית ולימודי ליבה בסיסיים ולבסוף מתגייסים לצה״ל ללא בסיס לימודי.

דרעי העלה על הקו את ח״כ משולם נהרי, אשר כיהן בעבר בתפקידים שונים במשרד החינוך והטיל עליו את האחריות לפתרון הנושא. ״רוצים שהם ילמדו ויתגייסו אבל לא נותנים להם ללמוד. אנשים חושבים שש״ס זה רק חרדים, אבל הצעירים האלה הם ש״ס. בלי חליפות וכובעים, צעירים שרוצים ללמוד ולהתגייס אבל הם שקופים ולאף אחד לא אכפת מהם״.

בהמשך הגיע דרעי למפעל טרה בנתיבות שם זכו העובדים להעלאת שכר של שבעה אחוזים ולמפעלי תפוגן ועוף קור בשדרות. דרעי נפגש עם העובדים ה׳שקופים׳ והתעניין בשכרם.

העובדים שמרוויחים שכר מינימום סיפרו לדרעי כי חוק שעות העבודה אינו מאפשר להם לעבוד מעבר לשמונה שעות. ״אנחנו מוגבלים בשעות העבודה שאנחנו יכולים לעבוד וגם מרוויחים שכר מינימום״, סיפר אבי כהן אחד העובדים משדרות.

״הלוואי ודרעי יצליח לשנות את החוק שנוכל לעבוד יותר שעות ולהעלות את שכר המינימום. אנחנו באמת עובדים שקופים שלא רואים אותנו ממטר ולא סופרים אותנו״, סיכם כהן.

לדברי דרעי, הוא מתחייב בפני הציבור שבקואליציה הבאה הציבור השקוף לא ימשיך להיות כזה. ״כולם מייצגים את מעמד הביניים והקבוצות החזקות אבל אנחנו נייצג את השקופים ונדאג לאינטרסים שלהם ורק שלהם. בלי מעמ אפס על מוצרי יסוד ושלושים שקל מינימום לשעה לא נהיה בשום ממשלה. נתניהו או הרצוג, מי שידאג לעניים, ייענה לדרישות שלנו ולא יראה אותם כשקופים יזכה לתמיכה שלנו״.


דרעי דרום סיור מיכאל ועקנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד