י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"זה חסר תקדים"

היסטוריה בספרד: חברת פרלמנט עם תסמונת דאון

מאר גלסראן עשתה היסטוריה כפרלמנטרית הראשונה בספרד עם תסמונת דאון. לאחר שנבחרה מטעם מחוז לנסיה, גלסראן אומרת שהיא "רוצה להיראות כאדם, לא בגלל מוגבלותי"

היסטוריה בספרד: חברת פרלמנט עם תסמונת דאון
דגל ספרד צילום: Pixabay

עשרות שנים היא נאבקה כדי להבטיח שאנשים עם מוגבלות שכלית יהיו חלק מהמרקם החברתי. מידת ההתקדמות שעשתה נחשפה לאחרונה כאשר מאר גלסראן הפכה לחברת הפרלמנט הראשונה בספרד עם תסמונת דאון.

"זה חסר תקדים", אמרה מאר בת ה-45 ל"גרדיאן". "החברה מתחילה לראות שלאנשים עם תסמונת דאון יש הרבה מה לתרום. אבל זו דרך ארוכה מאוד".

ההישג שלה כבר עשרות שנים בהתהוות. כשגלסראן הייתה בת 18, היא הצטרפה למפלגת העם השמרנית (PP).

לאט לאט היא פילסה את דרכה במעלה המנגנון של המפלגה. המחויבות שלה השתלמה במאי האחרון כאשר צורפה כשם ה-20 ברשימת המועמדים שהמפלגה הציגה בבחירות האזוריות של ולנסיה.

הידיעה על כך שגלסראן השיגה מושב בפרלמנט האזורי הגיעו זמן קצר לאחר מכן. "ברוך הבא מאר", כתב מנהיג המפלגה של האזור, קרלוס מאזון, ברשתות החברתיות. "חדשות נהדרות לפוליטיקה, התגברו על מחסומים"

גלסראן פעלה לקידום אנשים עם תסמונת דאון בספרד. במשך יותר מ-20 שנה עבדה גלסראן כעובדת מדינה בוולנסיה, ולקחה חלק בארגון המוקדש לסיוע למשפחות עם ילדים הסובלים מתסמונת דאון.

בעוד שהשבעתה של גלסראן בספטמבר התקבלה בברכה על ידי התקשורת הספרדית, היא אמרה שהתגובות באינטרנט היו מעורבות. "אתה מוצא כל מיני במדיה החברתית", היא אמרה. "יש אנשים שתומכים בי. אבל יש גם אחרים שחושבים שאני לא מסוגלת. אבל אלה אנשים שלא מכירים אותי או את הרקע שלי".

היא מקווה שנוכחותה בפרלמנט תעזור לפרק את הדעות הקדומות הרבות שממשיכות להתקיים בחברה, במיוחד כשמדובר באנשים עם תסמונת דאון. "אני רוצה שאנשים יראו אותי כאדם, לא רק בגלל המוגבלות שלי".

 

ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד