כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הוקם גדוד חדש

גורם צבאי: "הצלחה במיגור תופעת ההסתננויות לישראל"

לאחר האירוע בגבול מצרים בו נפצעה חיילת בנסיון הברחת סמים, אומר גורם בטחוני כי "מאז פרוץ המלחמה, נעשו פעולות למניעת התקרבות פלסטינים לגדר לרבות התאמות בהוראות הפתיחה באש"

 גורם צבאי: "הצלחה במיגור תופעת ההסתננויות לישראל"
גבול סוריה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

גורם בכיר בצה"ל מתייחס הערב (רביעי) לאירוע נסיון הברחת הסמים מכוון מצרים, במהלכו נפצעה חיילת צה"ל ואומר כי "בשנתיים האחרונות צה״ל, בשיתוף גופים נוספים, הצליחו לשפר באופן משמעותי את ההגנה בתפר ולהוריד את כמות המסתננים לשטח ישראל ברמה של עשרות אלפים.

כוחות רבים מוקצים לפעילות במרחב התפר ולאזורים הסמוכים לגדר הביטחון והמעברים. בנוסף לכך, הוקם גדוד חדש בשם 'פנתר' שמשימתו המרכזית היא מניעת הסתננות בלתי חוקית לישראל והוא פועל עם אמצעים טכנולוגים, רחפנים ויכולות ניוד גבוהות.

עוד הוא אומר, בשיחה עם הכתבים הצבאיים כי "מרחב התפר שונה ממה שהכרתם. החל מבניית עשרות ק"מ של חומה עם אמצעי תצפית וגילוי מתקדמים בצפון השומרון, דרך גדר 'שעון חול' ועד למכשול מורכב בדרום הר חברון. מאז פרוץ המלחמה, לפי הוראת מפקד פיקוד המרכז, נעשו פעולות למניעת התקרבותם של פלסטינים למרחב הגדר לרבות התאמות בהוראות הפתיחה באש.

בנוסף לכך, לאחרונה גם עודכנו בדחיפת גורמים בצה״ל, הנהלים של משטרת ישראל ומג"ב בכל הנוגע למעצרם של מי ששוהה בישראל שלא כדין או מנסה לעשות כן ומוגשים נגדם כתבי אישום מהפעם הראשונה בה הם נתפסים עושים כן".

עם זאת, הוא מציין כי "עדיין התפר לא סגור הרמטית וישנם מקומות בהם יש את גדר הגבול המוכרת, אך אנחנו פועלים לתקן כל פרצה באותו היום וממשיכים לשפר את ההגנה במרחב התפר עד שנגיע ל-0 חציות".

כזכור, כעשרים חשודים בהם מספר חמושים, הגיעו אתמול בלילה משטח מצרים למרחב הגבול סמוך לפתחת ניצנה. לוחמי צה"ל שפעלו במרחב פתחו באש לעבר החמושים, זוהו מספר פגיעות. ההערכה היא שהחשודים הגיעו במטרה להבריח סמים לשטח ישראל.

במהלך חילופי האש, נפצעה לוחמת צה"ל באורח בינוני ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. בהמשך חל שיפור במצבה וכעת היא מוגדרת באורח קל.

גבול לבנון מסתננים פתיחה באש מלחמת חרבות ברזל תפיסת סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד