כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

איראן מאשרת: גנרל נהרג בתקיפה בסוריה

עלי אללה-דדי, גנרל במשמרות המהפכה האיראניים, נהרג יחד עם 5 לוחמים נוספים בתקיפה המיוחסת לחיל האוויר אתמול בדרום סוריה, מלבד ששת לוחמי חיזבאללה שנהרגו • האיראנים מאיימים: "ההתנגדות תגיב בכוח, בזמן ובמקום המתאימים על ההתקפות של הישות הציונית הטרוריסטית" • האם חיזבאללה יפגע שוב בצפון?

איראן מאשרת: גנרל נהרג בתקיפה בסוריה

גנרל במשמרות המהפכה האיראניים, עלי אללה-דדי, נהרג אתמול (ראשון) בתקיפה הישראלית לכאורה באיזור קוניטרה שברמת הגולן הסורית - כך הודיע רשמית מזכ"ל המועצה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמחאני.

על פי הדיווחים, מסוק ישראלי שיגר שני טילים לעבר מטרה ניידת, בעיירה מזרעת אל-אמל שבאזור קוניטרה, בצד הסורי של הגבול ברמת הגולן. לפני התקיפה, חגו באזור שני מטוסי תצפית ישראליים.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי שישה חיילים ומפקדים איראנים נהרגו בתקיפה, זאת בנוסף לשישה חמושים של ארגון חיזבאללה, בהם ג'יהאד מורנייה. גורם לבנוני שיעי אמר לסוכנות כי "התקיפה הישראלית פגעה בשיירה של שלוש מכוניות", והוסיף כי לפחות 12 בני אדם נהרגו.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

תיעוד התקיפה

"ההתנגדות תגיב בכוח, בזמן ובמקום המתאימים על ההתקפות של הישות הציונית הטרוריסטית", ציטטו את דבריו בסוכנות הידיעות האיראנית פארס. עלי אללה-דדי ששימש כיועץ לצבא הסורי מטעם משמרות המהפכה, ייטמן בימים הקרובים באיראן.

הצפון יתלהט?
עוד נהרג בתקיפה, ג'יהאד מורנייה, בנו של בכיר חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה, שייקבר בצהריים בבית קברות מדרום לביירות. ג'יהאד עמד בראש תשתית טרור בחסות איראנית שתכננה פיגועים נגד יעדים ישראליים ברמת הגולן הכולל ירי רקטות, הטמנת מטענים וירי נ"ט נגד יישובים ואזרחים. לתפקיד מפקד גזרת הגולן בחיזבאללה מונה רק לאחרונה, אך הלך בדרכי אביו וחוסל.

שר ההסברה הסורי, עמראן א-זועבי, אמר בראיון לרשת אל-מנאר כי "ישראל עשתה טעות קשה כשתקפה היום בסוריה. התקיפה חושפת כי היא משתפת פעולה עם ארגוני הטרור, עם המורדים ועם ג'בהת א-נוסרה".

ישראל תיגברה כוחות בגבול הצפון, והעלתה את הכוננות. כינוס קבינט מדיני-ביטחוני יתכנס ככה"נ מחר (שלישי) בבוקר, בשל ההסלמה האפשרית. ראשי רשויות בצפון הארץ זומנו לעידכונים בטחוניים ומודיעינים בעקבות החיסול.

ברדיו א-שמס בנצרת התראיין הבוקר העיתונאי הלבנוני עלי אל-אמין, המקורב למנגנוני החיזבאללה וממשלת לבנון, ואמר כי ההערכה בלבנון היא שגם אם בחיזבאללה יחליטו להגיב, התגובה תהיה מדודה בשלב זה.

על פי הדיווחים ישנם 11-12 הרוגים בתקיפה, מחציתם אנשי חיזבאללה והאחרים חיילים ומפקדים איראנים. השמות הידועים עד כה: אבו עלי טבטבאי (אבו עלי רדא), מפקד כוח מיוחד ממוצא איראני. סגנו ג'יהאד מורנייה מפקד גזרת הגולן, בנו של עימאד שחוסל ב-2008 והשלישי מוחמד עיסא, מפקד בכיר ומחזיק תיק סוריה ועיראק בחיזבאללה. גנרל במשמרות המהפכה האיראניים, עלי אללה-דדי.
צפון חיסול איראן גנרל משמרות מהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד