כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"להישאר ביחד, ולנצח"

גנץ בהצהרה: "לא זזנו ולא נזוז משתי המטרות"

השר בני גנץ נשא הצהרה מצולמת מלשכתו ואמר כי "הלחימה נמשכת, ומטרות המלחמה נשארו בתוקף. הן לא השתנו, ולא נכון לשנות אותן" | הוא רמז להישארותו בממשלה לעת עתה ואמר:  "גם כשיש חילוקי דעות. אין לנו מנדט לפצל את העם ובמיוחד בשעה הזו. יש לנו חובה מוסרית והיסטורית – להישאר ביחד, ולנצח"

גנץ בהצהרה: "לא זזנו ולא נזוז משתי המטרות"
בני גנץ צילום: באדיבות המצלם

יו"ר 'המחנה הממלכתי', השר בני גנץ נשא הערב הצהרה מלשכתו שבה אמר: "המטרה הראשונה היא השבת החטופים ויש לה קדימות בציר הזמן. המאמצים האלו לא פוסקים, כולל יוזמות ישראליות אקטיביות כל העת, מול גורמים רבים. המטרה העליונה וארוכת הטווח, היא שינוי המציאות בדרום. לא זזנו ולא נזוז משתי המטרות. יקח כמה זמן שיקח".

עוד אמר כי "כדי להגשים את מטרות המלחמה, יש צורך להתאים כל הזמן את שיטת הפעולה, עוצמת הפעולה ומרחבי הפעולה. זה נכון בעזה וזה נכון גם בזירות האחרות. צה"ל פועל כך, וימשיך לפעול כל גם בהמשך. באשר להעברת התרופות לחטופים אני מבקש להדגיש כי ההחלטה, כמו גם האחריות עליה, כבכל ההתפתחויות בזירת הלחימה היא על הדרג המדיני. כך היה, כך ימשיך להיות".

הוא סיפר, "אתמול נפגשנו כל חברי קבינט המלחמה עם ראשי הרשויות בדרום, ובשבוע הבא ניפגש גם עם ראשי הרשויות בצפון. למדינת ישראל יש חוב עצום לתושבים, והחזרתם הביתה בביטחון היא משימה לאומית ראשונה במעלה. סיכמנו איתם על התקדמות התהליכים שיאפשרו זאת – גם בפן הביטחוני וגם בפן האזרחי. לכשתתרחש החזרה ליישובים היא תעשה באישור ביטחוני ובתיאום בין הרשויות והממשלה".

לדבריו, "המפגש הזה חידד לי שוב את הפער האדיר בין התקציב שמדינת ישראל צריכה, לבין התקציב שעבר בממשלה. תקציב שצריך להיות מופנה קודם כל לצורכי המלחמה והתושבים בדרום ובצפון. הדבר החשוב ביותר בעת הזו, הוא שאנחנו כנבחרי ציבור ניתן דוגמה אישית לציבור. זה נכון לתקציב – אבל זה חשוב בעיקר בהתנהלות שלנו. האמירה יחד ננצח, חייבת להישאר בתוקף".

"נכון, יש גישות שונות לדרכים להתמודד עם האתגרים האדירים שמולנו. חייב להתקיים שיח – גם בממשלה, גם בקבינט, וגם בחברה. אך אסור לנו לשכוח אפילו לשנייה מיהם האויבים שלנו, למה הם יצאו לתקוף אותנו ובשם מה. כדי שננצח באמת, צריך לנצח ביחד. כשאנחנו אומרים "ננצח ביחד", עלינו לזכור – שהניצחון מתחיל ברוח הקרב של החיילים. בהתנדבות. במה שהם מביאים איתם לשדה הקרב. אני מוטרד מאוד מהקולות שעולים בימים האחרונים, וקורא לכל המערכת הפוליטית, להתכנס לשיח מכבד ומחבר. גם כשיש חילוקי דעות. אין לנו מנדט לפצל את העם ובמיוחד בשעה הזו. יש לנו חובה מוסרית והיסטורית – להישאר ביחד, ולנצח". כך גנץ.

בני גנץ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד